Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:27:51 GMT

آموزش ۱۷۷۳ داوطلب در جمعیت هلال احمر شیروان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۴۶۹۰

آموزش ۱۷۷۳ داوطلب در جمعیت هلال احمر شیروان

محسن نوروزی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۷۳ نفر در قالب ۷۶ دوره مقدماتی 22 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات، حوادث جاده ای و تصادفات، پایه داوطلبی، تکمیلی، مدیریت بحران، تخصصی پیش بیمارستانی، دوره سیلاب و آبگرفتگی، کوهستان و عشایری را با موفقیت گذرانده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از شیروان، محسن نوروزی، سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای تابستان سال جاری با تجهیز یکی از سالن های چند منظوره این جمعیت به امکانات ورزشی، بیش از یکصد و پنجاه نفر از دانش آموزان و داوطلبان علاقمند به ورزش ژیمناستیک جذب این رشته شده اند و همچنین در فصل زمستان سال گذشته نیز بیش از هزار نفر دانش آموز از سی مدرسه این شهرستان، آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه را در قالب طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت) فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دوره های امداد و کمک های اولیه را شامل مقدماتی ( امداد و اسکان و...)، تکمیلی (نجات از زیر آوار، فوریتهای پیش بیمارستانی و ...) و تخصصی برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون۱۷۷۳ نفر در قالب ۷۶ دوره مقدماتی 22 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات، حوادث جاده ای و تصادفات، پایه داوطلبی، تکمیلی، مدیریت بحران، تخصصی پیش بیمارستانی، دوره سیلاب و آبگرفتگی، کوهستان و عشایری را با موفقیت گذرانده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در ادامه از خدمت رسانی به مناطق محروم در قالب سه کاروان سلامت خبر داد و اظهار داشت: این کاروان ها با همراهی پزشک، پرستار، ماما، فیزیوتراپ و... با همکاری نیروی مقاومت بسیج، ویزیت دارویی و خدمات پرستاری رایگان را در مناطق فاقد پزشک سه یک آب و روستاهای قزل حصار و شورک بر عهده داشتند.

نوروزی با اشاره به خدمات پزشگی درمانگاه جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان نیز افزود: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر پیگیر اضافه شدن بخش های جدید فیزیوتراپی، کار گفتار، داروخانه و آزمایشگاه هستیم.

وی همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش یکصد میلیون تومان و کمک های درمانی نیز به ارزش  یکصد میلیون تومان ویژه بیماران سرطانی، صعب العلاج و بی بضاعت مالی از محل کمک های خیرین، بودجه عمومی ستاد و واحد داوطلبین، اجرای طرح های نوروزی، بهرفت (بهبود رفتارها) و کمک رسانی به دو خانواده آسیب دیده از آتش سوزی چادر عشایری خبر داد و گفت: در قالب اجرای طرح ۲۰۲۰ ویژه مناطق کم برخوردار در شهرک ولیعصر (عج) و معصوم زاده (ع) نیز ۳۵۰ خانوار شناسایی شده است تا کمک های درمانی و بسته معیشتی به آنان تحویل شود و در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در سال گذشته نیز تمامی ۲۱ هزار تست کرونا توسط جمعیت هلال احمر شیروان با همکاری نیروی مقاومت بسیج صورت پذیرفت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در پایان با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر در جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان عضویت دارند و در نیمه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۹۸ تیم با ظرفیت ۴۹۶ نفر نیرو، خدمات امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان داشته اند افزود: در برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی این شهرستان نیز به میزان ۴۰۰ ساعت، توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر شیروان پوشش امداد و کمک های اولیه انجام پذیرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان جمعیت هلال احمر شیروان امداد و کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امداد امدادرسانی به ۲۵۶ نفر متاثر از سیل از ۱۴ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در استان خبر داد.

محمدعلی کاوسی، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت به رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌های روز گذشته، شهرستان‌های طبس، بیرجند، بشرویه، خوسف، سربیشه، نهبندان و قائن متحمل خساراتی ناشی از سیل شدند. 

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان که در حالت آماده‌باش بود از همان ساعات اولیه به یاری سیل‌زدگان شتافت. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر در سراسر استان در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۸ خانوار و  ۲۵۶ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند. 

کاوسی بیان داشت: روز گذشته تعداد ۳۲ نفر در اماکنی غیر از جمعیت اسکان داده شدند.

وی همچنین از انتقال ۷۵ نفر به اماکن امن خبر داد و تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ خودرو و ۱۶ نفر گرفتار در سیل رهاسازی شدند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دو تخته پتو، دو تخته موکت، ۱۰ کیلو نایلون، ۱۸ قوطی کنسرو و ۳ عدد چادر از جمله اقلام توزیع شده میان سیل‌زدگان بوده است.

کاوسی اظهار داشت: روز گذشته ۴۸ تیم عملیاتی، ۸۸ نیروی عملیاتی و ۲۵ خودرو به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند. 

وی از تخلیه آب ۵۷ منزل مسکونی در سیلاب روز گذشته خبر داد و بیان داشت: تجهیزات به کار رفته شامل ۱۸ دستگاه موتور پمپ، پنج دستگاه لجن کش و هشت دستگاه کف‌کش نیز در عملیات روز گذشته به کار گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر