Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به دلیل همزمانی اربعین با سفرهای تابستانی، از ۱۴ هزار اتوبوس تحت اختیار راهداری، ۸ هزار اتوبوس برای سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است و کمبود اتوبوس‌ها از طریق سایر ارگان‌ها و نیروهای مسلح جبران می‌شود.

وی با بیان این‌که اگر نیاز باشد از سایر مسیرهای ریلی نیز قطار به مسیر تهران ـ اهواز ـ شلمچه اعزام خواهد شد، افزود: سهم حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای اعزام زائران ۳۵۰ هزار نفر است و ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق جاده به صورت اتوبوس و ماشین‌های شخصی جابه‌جا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افندی‌زاده با اشاره به این‌که پیش‌فروش بلیت‌ اتوبوس برای بازه زمانی ۱۶ تا ۳۱ شهریور خواهد بود، گفت: تلاش‌هایی برای تخصیص پارکینگ‌ها صورت گرفته و پایانه‌های شلمچه، چزابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای تردد زائران باز است.

گفتنی است؛ دیروز «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که قرار است حدود ۵ میلیون نفر جابه‌جایی مسافر صورت گیرد و سهم همه ناوگان‌ها مشخص شده است، گفته بود: سهم حمل‌ونقل ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، هوایی ۶۰ هزار نفر است و مابقی زائران از جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که شهریور اوج سفرهای داخلی است از مردم تقاضا می‌شود از وسایل حمل‌ونقل شخصی خود نیز استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سفر حج فقط با یک ایرلاین ایران‌ایر ۴۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا کردیم؛ در زمان حاضر ۵ شرکت هواپیمایی باید همین تعداد مسافر را جابه‌جا کنند.

قاسمی بیان کرد: قیمت بلیت هواپیما همان ۶ میلیون تومان و قطار هم فعلاً ۲۵۰ هزار تومان است که قیمت نهایی اتوبوس و قطار را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي قیمت بلیت هواپیما هزار نفر جابه جا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس

تین نیوز

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه قرار داشت، گفت: در این راستا ۲۷ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی در هرمزگان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس گفت: تغییر در زیرساخت های شهری باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد.

نوبانی ادامه داد: با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می شوند.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی این شهر عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار خطی و طولی شهر، شاید استفاده از دوچرخه و یا محورهای پیاده فقط در فصل معینی از سال امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده از حمل و نقل عمومی از محدود گزینه های در دسترس جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند