Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که هیاتی برای بررسی ترور ایمن الظواهری تشکیل شده است. 

مجاهد طی سخنانی خبر کشته‌شدن ایمن الظواهری سرکرده القاعده  را در افغانستان یک ادعا خواند و گفت: هیاتی برای بررسی این موضوع تشکیل شده و نتیجه یافته‌های اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی طالبان با بیان اینکه از حضور ایمن الظواهری در کابل اطلاعی نداشته، اظهار داشت: «هیچ تهدیدی علیه جهان از خاک افغانستان وجود ندارد و اگر کشورهای جهان اطلاعی از فعالیت گروهی داشته باشند باید آن را در اختیار طالبان قرار دهند تا اقدامات لازم انجام شود.»

وی تاکید کرد: «براساس توافق دوحه اگر موضوعی ثابت شود، باید در اختیار امارات اسلامی قرار گیرد و براین اساس بمباران هوایی از سوی آمریکا نقض توافقنامه و تجاوز به خاک افغانستان است.»

یکشنبه هفته گذشته منابع خبری از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به منزلی مسکونی در کابل خبر دادند.

پس از این حمله، دوشنبه شب (10 مرداد) ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان تأیید کرد که یک خانه‌ مسکونی اوایل صبح روز یک‌شنبه هفته‌ جاری در شهر کابل هدف حملات هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته است.

مجاهد افزود که این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، از طرف طالبان محکوم است و این گروه آن را خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ دوحه می‌داند.

ساعتی بعد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری نشست خبری در کاخ سفید به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی این کشور پرداخت و گفت: «أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود».

همزمان با اعلام این خبر، طالبان روز پنجشنبه (13 مرداد) در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که در صورت تکرار چنین حوادثی مسوولیت عواقب آن به عهده واشنگتن خواهد بود.

طالبان در ادامه بار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان خطری متوجه هیچ کشوری از جمله آمریکا نیست و این گروه خواهان عملی شدن توافقتنامه دوحه می‌باشد و نقض این توافقنامه باید پایان یابد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان ایمن الظواهری رهبر القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس