Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به راه اندازی پلتفرم مراقبت در منزل سالمندان با نام ناجی ۲۴ گفت: برای نخستین بار ما خدمات مراقبت در منزل را همراه با سوپروایزری ارایه می‌دهیم و این خدمات در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حسین نحوی نژاد در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درخصوص برخی اظهارات درباره رهاسازی سالمندان بیان کرد: سال ۸۸ تحقیقاتی درباره وضعیت زندگی افرادی که به نوعی می‌توانند مخاطبان سازمان بهزیستی باشند و یک دسته هم می‌توانند سالمندان باشند، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ وقت بحرانی ندیدم که سالمندان به حال خود به حد زیادی رها شوند که این موضوع به بحران تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح ویژه جامع ارائه خدمات سالمندی به ارایه توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: فکری در ذهنم بود که باتوجه به اینکه جمعیتمان پیر می‌شود، مراقبت از آنها باید چگونه باشد؟.

مدیر آسایشگاه کهریزک با بیان اینکه در حال حاضر در رابطه با طرح مراقبت در منزل هیچ مرجعی مجوز صادر نمی‌کند، گفت: قریب به اتفاق آگهی‌هایی که در خصوص مراقبت از سالمندان و حتی کودکان وجود دارد، فیک هستند و نه مجوز دارند و نه آموزش دیده اند زیرا مرجعی برای مجوز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این پلتفرم برخلاف سایر پلتفرمهایی که خدمات اقتصادی دارند و ممکن است تا سوپروایزری انجام نشود، اما در پلتفرم مذکور سوپروایزری می‌کنیم، افزود: برای نخستین بار ما خدمات مراقبت در منزل همراه با سوپروایزری ارایه می‌دهیم و این خدمات در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

نجوی نژاد با اشاره به این پلتفرم یادآور شد: کار طراحی و نرم افزار و پلتفرم هم از طریق شبکه اینترنت و هم از طریق اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.

نحوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی و دولت نیز در این بخش آسایشگاه کهریزک را همراهی کنند.

مدیر آسایشگاه کهریزک همچنین با اشاره به هزینه‌های درمانی بسیار بالای سالمندان گفت: در این بخش نیاز است که بیمه‌ها نیز ورود جدی داشته باشند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه با اقدامات درست و به موقع می‌توان از مراجعه ۶۰ الی ۷۰ درصد از سالمندان به مراکز نگهداری جلوگیری کرد، گفت: فعلا نام این اپلیکیشن ناجی ۲۴ است.

وی معتقد است که با راه‌اندازی این اپلیکیشن از اتلاف منابع جلوگیری خواهد شد و ارائه خدمات مناسب به سالمندان ارائه خواهد شد.

مدیر آسایشگاه کهریزک در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ۱۲۰۰ نیکوکار در آسایشگاه کهریزک جهت استحمام مددجویان این آسایشگاه فعالیت دارند. همچنین در آسایشگاه مراسم‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسایشگاه کهریزک سالمندان آسایشگاه کهریزک مراقبت در منزل مدیر آسایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟