Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه از برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزان و آزمون سراسری طبق توافق‌نامه‌ای حمایت می‌شود، گفت: این افراد از ۱۴ خدمت تسهیلاتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، محمدصادق موحد در جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان که امروز در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به امضای سه‌جانبه در این زمینه افزود: این توافق‌نامه میان بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در نهایت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دستیابی به توسعه پایدار کشور با استفاده از توانمندی‌های برگزیدگان، اعتلا و جذب نخبگان در رشته‌های هدف، توسعه متوازن، زمینه‌سازی برای ارتقای جایگاه علمی کشور و تعمیق و گسترش و آموزش‌های تخصصی در رشته‌های هدف را از اهداف این توافق‌نامه نام برد.

موحد، جامعه هدف این توافق‌نامه را دارندگان طلا، نقره و برنز المپیادهای دانش‌آموزان مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست که این المپیادها شامل المپیادهای ادبیات فارسی، ریاضیات، شیمی، زیست‌شناسی، کامپیوتر و نجوم است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: نفرات اول تا ۱۰۰ کشوری آزمون سراسری رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و نفرات اول تا ۵۰ رتبه آزمون سراسری رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی از دیگر مخاطبان این توافق‌نامه است.

موحد با اشاره به رشته‌های هدف این توافق‌نامه، گفت: رشته‌های اولویت دار این توافق نامه "علوم پایه " چون آمار، فیزیک، ریاضی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و شیمی و رشته "علوم انسانی" شامل ایران‌شناسی، باستان‌شناسی، تاریخ، جامعه‌شناسی، جغرافیا، زبان عربی، ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم قرآنی، حدیث و فلسفه و "کشاورزی" است.

وی به تسهیلات اعطایی به این برگزیدگان اشاره کرد و گفت: برگزیدگان از ۱۴ تسهیل حمایتی چون پذیرش بدون آزمون دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد،  امکان تحصیل در دوره‌های دکتری پیوسته، بورسیه دکتری تخصصی، اعطای حق‌الزحمه در صورت تحصیل در داخل کشور، توانمندسازی در مدت تحصیل در داخل کشور، اعطای تسهیلات طرح جایگزین خدمت سربازی و اعطای تسهیلات پسا دکتری برخوردار خواهند شد.

موحد، اعطای تسهیلات راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌بنیان، اعطای تسهیلات صندوق بیمه و اعطای بیمه تکمیلی را از دیگر تسهیلات نام برد.

وی تاکید کرد: این تسهیلات در صورت پویایی این افراد اعطا می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، در این جلسه توافق‌نامه سه جانبه بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از استعدادهای برتر تبادل شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بنیاد ملی نخبگان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان بنیاد ملی نخبگان توافق نامه اعطای تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • گزارش تصویری| کنکور رشته علوم تجربی سال ۱۴۰۳