Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون درمان وزات بهداشت از موافقت با راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در مسجدسلیمان خبر داد و گفت: باید شاخص‌های لازم پر شود تا مشخص شود این شهرستان پتانسیل دانشکده علوم پزشکی را دارد.

دکتر سعید کریمی در جلسه جمع‌بندی مشکلات بهداشت و درمان مسجد سلیمان که امروز (۱۹ مردادماه) در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت این گونه نیست که مدیر در تهران بنشیند و از طریق واسطه‌ها گزارش دریافت کند و در شهرستان‌ها امور اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باید با چشم مشکلات را ببیند و بشنود زیرا این مسائل بسیار در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شعار وزارت بهداشت در دوره جدید "عدالت و تعالی نظام سلامت" است یعنی هر مجموعه‌ای از جایی که هست یک مرحله بالاتر برود بنابراین شهر برخوردار باید برخوردارتر شود و به شهر محروم هم بیشتر رسیدگی شود تا فاصله با شهر برخوردار کاهش یابد و به عدالت برسیم و سلامت برای همه مردم تامین شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در این راستا سه یا چهار سفر به خوزستان داشتم؛ در اولین سفر از بیمارستان‌های اهواز بازدید داشتم که اوایل کار دوره ریاست کنونی بود و برخی بخش‌ها در حال تعطیل شدن بودند اما در این مدت با اقدامات انجام شده و حمایت وزارت بهداشت، تجهیزات خوبی به خوزستان اختصاص داده شد و بخش‌هایی که در آستانه تعطیل شدن بودند فعال شدند.

کریمی بیان کرد: در چند ماهه اخیر با توجه به صدمات کرونا، وزارت بهداشت با اجازه حضرت آقا حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت و بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کرده است.

وی با اشاره به پرداخت دو سه ماه کارانه و برنامه‌ریزی برای پرداخت بدهی دانشگاه‌ها بابت دارو افزود: دو سال و نیم درگیر جنگ ویرانگر با کرونا هستیم به گونه‌ای که تمام منابع بیمارستان‌ها را کرونا بلعیده و نیروی انسانی‌مان را خسته کرده است اما خوشبختانه با تلاش‌ها در این مدت به تدریج ترمیم‌هایی در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر مدیریت منابع تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای نیست که هر تجهیزاتی درخواست داده شود بلافاصله تامین شود. دانشگاه‌ها باید درخواست خود را در سامانه دادخواه ثبت کنند و سپس بررسی می‌شود که چه میزان از این تجهیزات موجود است و چه میزان از آن استفاده می‌شود و در صورت اثبات نیاز، دستگاه تامین می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های مسجد سلیمان و تلاش برای رفع محرومیت‌ها در حد توان گفت:  شرایط در مسجدسلیمات زیاد بد نیست. مرکز استانی داریم که MRI دولتی ندارند اما در مسجدسلیمان وجود دارد. باید از هر جایی و راهی تکنسین مورد نیاز جذب شود تا از منابع موجود حداکثر استفاده شود.

کریمی در خصوص کمبود آمبولانس گفت: مساله آمبولانس مشکل کشوری است و مدت‌ها است آمبولانسی خریداری نشده است اما اخیر در جلسه سران قوا مصوب شد که یک هزار آمبولانس خریداری و در کشور توزیع شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ هزار تخت در کشور گفت: در شش هفت ماه گذشته حدود ۱۰ هزار تخت تجهیز شد که چنین کاری بی‌سابقه است و نشان‌دهنده تلاش دولت برای ارتقای عدالت و تعالی نظام سلامت است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص درخواست راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در مسجدسلیمان بیان کرد: نظر درمورد راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان مثبت است اما باید شاخص‌ها پر شود تا نشان داده شود پتانسیل راه‌اندازی دانشکده وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار تصریح کرد: در حال حاضر مصوب شده دارو بر اساس قیمت سال ۱۴۰۰ توضیع شود؛ در طرح دارویار ما به تفاوت افزایش قیمت داروهایی که تولید داخل بوده‌اند، از ارز ترجیحی به ارز نیمایی تبدیل شده‌اند که در این خصوص افزایش قیمت از مردم گرفته نمی‌شود و ما به تفاوت را بیمه پوشش می‌دهد بنابراین سهم بیمار ثابت است. ارز ۴۲۰۰ داروهای خارج نیز در حال اختصاص است. گرانی تولید داخل را هم بیمه می‌دهد نه مردم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان درمان راه اندازی دانشکده علوم پزشکی وزارت بهداشت معاون درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال