Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@15:21:27 GMT

تجلیل رئیس پلیس راهور مرودشت از خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۷۳۶۵

تجلیل رئیس پلیس راهور مرودشت از خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت  سرهنگ داریوش اکبری در این دیدار دوستانه، ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از زحمات عزیزان اصحاب رسانه و مطبوعات محلی، اظهار داشت: فاصله‌ها را باید کم و تعامل را بیشتر و در سایه همکاری، تعامل و درک متقابل می‌توان به برآیند حاصل از همکاری مشترک نزدیک تر شد.

وی افزود: یقینا همبستگی و همکاری بیشتر و بهتر، ارتقاء سطح آگاهی ترافیکی و عمومی شهروندان را بدنبال خواهد داشت، در آن صورت همگان خود را در برقراری انضباط ترافیکی دخیل و سهیم دانسته و در اجرای این مهم مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به علل و عوامل تصادفات پرداخته و گفت: اولین علت تصادفات درون شهری عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، صحبت کردن با سرنشینان وسیله نقلیه حین رانندگی، خوردن وآشامیدن، نگاه کردن به مناظر اطراف و در آغوش داشتن اطفال می باشد که این عوامل یاد شده به خاطر اینکه تمرکز راننده را به هنگام رانندگی ازبین برده باعث ایجاد تصادف میشود و دومین علت تصادف عدم رعایت حق تقدم عبور بوده که متاسفانه رانندگان به هنگام ورود از فرعی به اصلی یا به هنگام حرکت در میدان ها حقوق همدیگر را رعایت نمی کنند.

رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از صحبت هایش به علل و عوامل مشکلات ترافیکی اشاره نمود و افزود: رانندگان محترم ناوگان حمل و نقل عمومی به راحتی جهت سوار کردن مسافر اتوبوس در وسط معابر و هر محلی که مسافر درخواست می کند اتوبوس یا تاکسی را متوقف می کنند که این خلاف قوانین و مقررات بوده چرا که آن ها فقط موظف به توقف وسیله در داخل ایستگاه جهت سوار و یا پیاده کردن مسافر می باشند.

سرهنگ اکبری همچنین به عدم رانندگی بین خطوط رانندگان اشاره داشت و تصریح کرد: رانندگی بین خطوط ترافیک را روان تر می نماید ولی برخی از رانندگان جهت رسیدن به مقصد از هر راه ممکن استفاده نموده و بی نظمی ترافیکی را در معابر ایجاد می کنند.

سرهنگ اکبری در خاتمه به رانندگان موتورسیکلت و عابرین پیاده که بیشترین تصادفات جرحی را به خود اختصاص داده اند تاکید کرد: استفاده از کلاه ایمنی و پرهیز از رفتارهای مخاطره آمیز برای موتورسیکلت سواران و کفش و لباس روشن برای عابرین در تاریکی هوا کمک شایانی در کاهش سوانح برای این دو بخش از کاربران ترافیکی خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست، اصحاب رسانه حاضر دیدگاه ها، انتظارات و نکته نظرات خود را در باب ترافیک ابراز کردند.

شایان ذکر است در این مراسم به جهت فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی، پیشگیری از تلفات ناشی از تصادفات موتورسواران و ارتقای نظم و انضباط ترافیکی ، رئیس پلیس راهور شهرستان مرودشت، به مناسبت روز خبرنگار با اهداء کلاه ایمنی از خبرنگاران تجلیل کرد.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: مرودشت هفته خبرنگار پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز :

بابک یکتاپرست درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت: در استان سیستان وبلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و دو فوتی، استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم ۱۰ فوتی و و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و شش فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها نیز ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بار‌ها نیز در این هفته، ۷۲ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که۵۶ نفر زخمی داشت و سه نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه، یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودروی سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز، چهار کشته و سه مجروح برجای گذاشت. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوتن سه نفر و زخمی شدن شش نفر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت