Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیبانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه اولین وبینار ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با همکاری انجمن علمی اپیدمی لوژیست های ایران با موضوع گزارش نتایج ملی پیامدهای بعد از واکسیناسیون کووید ۱۹ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم نباید این تصور را داشته باشند که کرونا تمام شد و حالا دوباره بازگشته است، تاکید کرد: زمانی می‌توانیم جلوی گسترش بیماری را بگیریم که دست کم ۷۰ تا ۷۵ درصد از مردم تمام دزهای واکسن کرونا را تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کار نیز در بازه زمانی کوتاه فقط مقابله با افزایش بیشتر شیوع کرونا را می‌تواند محقق کند نه از بین بردن بیماری، بیان کرد: کرونا مانند وبا و دیگر بیماری‌ها می‌تواند کنترل شود اما از بین نمی‌رود لذا از رسانه‌ها می‌خواهیم این موضوع یا باور نادرست را اطلاع رسانی و به ما در اصلاحش کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در روزهای اخیر علی رغم تمام توصیه‌ها به مردم بابت حضور در مراسم و تجعات، بازهم ممکن است شاهد روند افزایشی بستری و بیمار یابی باشیم، بیان کرد: واکسیناسیون در کنار استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی سه رکن کاهش شیوع است.

شیبانی با بیان اینکه ما نمی‌دانیم کرونا در آینده چه عوارضی خواهد داشت لذا بهترین کار این است که اصلاً دچار آن نشویم، بیان کرد: راهکار مقابله از واکسیناسیون می‌گذرد لذا تمام مراکز تجمیعی ما در دو نوبت صبح و عصر میزبان مردم هستند.

وی با بیان اینکه ۳۴ بیمار کرونایی تا بازه زمانی روز چهارشنبه در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند، گفت: آمارهای کرونایی در شاهرود همچنان از روند کاهشی دور است همچنین شش بیمار هم در آی سی یو بستری هستند.

کد خبر 5560493

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین شیبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا محرم 1401 عاشورا مراسم عزاداری بوشهر ماه محرم ویروس کرونا حسینیه مهر عکس استانها تاسوعای حسینی تاسوعا و عاشورا کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد