Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@19:48:44 GMT

شلیک به وکیل دادگستری مقابل چشم همسر و فرزند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۷۷۶۷

یکی از مظنونان پرونده قتل وکیل دادگستری در کمتر از 12 ساعت دستگیر شد.

به گزارش ایران، ساعت یک بامداد دوشنبه 17 مرداد در حالی که محمود‌رضا جعفرآقایی 33 ساله وکیل دادگستری با همسر و پسر 5 ساله‌اش مقابل منزلش در شاهرود ایستاده بود از سوی فردی ناشناس با شلیک گلوله مجروح شد و وقتی او را به بیمارستان منتقل کردند پس از 4 ساعت در بیمارستان جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام رضی پارسامنش، دادستان عمومی و انقلاب شاهرود درباره این حادثه گفت: پس از اعلام قتل این وکیل دادگستری دستور ویژه قضایی به فرمانده انتظامی برای بسیج تمامی امکانات پلیس به منظور شناسایی قاتل صادر شد و با توان و اقتدار اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در کمتر از ۱۲ ساعت فرد مظنون شناسایی و دستگیر شد.

هم‌اکنون پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است و احتمال دخالت فرد یا افراد دیگری نیز در این رخداد متصور است.

پیگیری پرونده از سوی اسکودا

در پی این حادثه، جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) طی تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود تسریع رسیدگی در این پرونده جنایی را خواستار شد.

کوشا همچنین طی تماس تلفنی با پدر مقتول ضمن ابراز همدردی با او، حمایت کامل اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری از خانواده این وکیل را اعلام کرد.

سجاد شکوری‌راد، دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز درباره این حادثه گفت: مقتول به همراه وکیلی دیگـــــر به طور مشترک در پرونده‌ای اقتصادی در حال انجام وظیفه بودند.

موکل پرونده از ماه قبل در بازداشت به سر برده و به تازگی در خصوص ایشان کیفرخواست صادر شده است. یکی از وکلای دادگستری که در پرونده مذکور با مقتول همکاری می‌کرده است نیز در معرض تهدید جدی و خطر قرار دارد و پیش‌تر موضوع را به مقامات امنیتی و قضایی منعکس کرده بود.

این وکیل دادگستری درباره پیگیری‌های کانون وکلای مرکز گفت: کمیسیون حمایت این کانون به محض اطلاع موضوع را در دستور کار قرار داده و بزودی اقدامات اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج شلیک وکیل دادگستری محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج وکیل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهر، جبار سپهری اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف قوه قضاییه و اجرای عدالت، شوراهای حل اختلاف نقش بسزایی در صلح و سازش میان مردم دارند.

معاون توسعه حل اختلاف استان ایلام در ادامه از ورود ۴۵ هزار و ۶۹۱ فقره پرونده به شعب معاونت حل اختلاف استان ایلام طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت کارکنان معاونت حل اختلاف استان ایلام ۴۴ هزار و ۹۰۵ فقره پرونده را مختومه کرده‌اند.

سپهری خاطرنشان کرد: با تلاش اعضا و کارکنان حل اختلاف استان ایلام در سال گذشته ۹ هزار و ۲۴۱ فقره پرونده با صلح و سازش به پایان رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: از کل پرونده‌های مختومه ۷ هزارو ۸۹۸ فقره پرونده با مصالحه حقوقی و ۳ هزار و ۴۴۲ فقره پرونده با مصالحه کیفری و هزار و ۳۲۰ فقره پرونده با عدم صلاحیت مختومه شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان ایلام در پایان اظهار کرد: طی یک سال گذشته شاهد افزایش ۴۲ درصدی مصالحه در پرونده‌ها بوده‌ایم.

کد خبر 6094807

دیگر خبرها

  • فیلم| شرمندگی عقاب ماده در مقابل همسر پس از گم‌شدن جوجه‌شان
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد