Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@02:41:16 GMT

اعلام پیروزی کره شمالی در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۸۶۹۵

اعلام پیروزی کره شمالی در مقابله با کرونا

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نبرد علیه ویروس کرونا اعلام پیروزی کرد و دستور داد اکثر تمهیدات مقابله با این ویروس که از ماه مه در این کشور وضع شده بود، لغو شوند.

به گزارش ایرنا از رویترز، کره شمالی تاکنون آمار تایید شده ابتلا به کرونا را اعلام نکرده است، اما از ۲۹ جولای هیچ مورد مشکوک جدیدی از اب تلا به این بیماری گزارش نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم همزمان با لغو اکثر تمهیدات ضد کرونایی گفت که کره شمالی باید سپر قوی ضد کرونا را حفظ کند و مقابله با این بیماری همه گیر را تا پایان بحران سلامتی در جهان تشدید کند.

خبرگزاری "کی سی ان ای" کره شمالی نیز اعلام کرد که در مقایسه با سایر کشورها، مرگ ۷۴ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا یک معجزه است.

کره شمالی به جای اعلام موارد تایید شده ابتلا به کرونا، موارد دارای علایم تب را گزارش می‌کرد. این کشور در پانزدهم ماه مه حدود ۳۹۳ هزار مورد با علایم تب گزارش کرد که این آمار کارشناسان سلامتی را به هشدار در خصوص بحران در کره شمالی وادار کرد.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به ادعاهای کره شمالی ابراز تردید و اعلام کرده است که ماه گذشته وضعیت کرونا در این کشور رو به وخامت بوده است.

کره شمالی همچنین هیچ برنامه شناخته شده واکسناسیون کرونا را اجرایی نکرده و در مقابل اعلام کرده که با اتکا به قرنطینه، روش‌های درمانی محلی با این بیماری مبارزه کرده است.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی اعلام کرده که کیم جونگ اون نیز علائم تب داشته است. وی همچنین اعلامیه‌های کره جنوبی را عامل شیوع این بیماری در کره شمالی دانسته است.

تماشاخانه ببینید | لحظه سقوط وحشتناک هواپیما وسط بزرگراه در آمریکا ببینید| بهترین شهر جهان برای زندگی کجاست؟ رقابت سنگین بین دو کشور فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری

همزمان با عملیات نظامی جاری در شهر دیرالغصون در طولکرم، تک تیراندازان ارتش اشغالگر به طور بی‌دهدف دست به تیراندازی زدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد که تیراندازی زمانی رخ داد که نیروهای اشغالگر در حال تفتیش اطراف خانه محاصره شده در شهر دیر الغسون در طولکرم در کرانه باختری بودند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد ارتش اشغالگر ادعا می‌کند که کسانی که در این خانه هدف قرار گرفتند، عملیاتی را در نوامبر گذشته انجام دادند که منجر به کشته شدن یک شهرک نشین شد.

گردان‌های شهدای الاقصی - طولکرم نیز از درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر خبر داد  که با مسلسل و مواد منفجره به شهر دیرالغصون در طولکرم در شمال غربی کرانه باختری یورش بردند.

طبق گزارش المیادین، نیروهای اشغالگر همزمان با درگیری با مقاومت، خانه‌ای را در شهر دیرالغصون محاصره کردند. سپس لودرهای اشغالگران شروع به تخریب خانه محاصره شده کردند.

روز گذشته، نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر حلحول در شمال الخلیل یورش بردند و شوکر و گاز سمی شلیک کردند و منابع محلی از درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در اردوگاه العروب الخلیل خبر دادند.

نیروهای اشغالگر همچنین به شهر دورا در جنوب الخلیل در کرانه باختری یورش بردند و مجددا شوکر و گاز اشک آور سمی شلیک کردند.

نیروهای اشغالگر پیش از عقب‌نشینی به سمت برج نظامی در محله خرسا در جنوب شهر، گشت زنی‌های خود را در نقاط مختلف شهر انجام دادند.

همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطق قیزون، تقاطع شعابه و وادی الهریه، علاوه بر شهرک سعیر، در شمال الخلیل، یورش بردند و به روستای الریحیه در الخلیل نیز حمله و خانه‌ای در جنوب الخلیل را تخریب کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری