Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، نشست پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری دنا برگزار شد.

دادستان دنا در جلسه پیشگیری از وقوع جرم ضمن غیر قانونی دانستن ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها گفت: متاسفانه اداراتی که متولی این امر هستند نظارت لازم را برای پیش گیری از وقوع جرم ندارند و همین امر باعث می شود دیگران هم اقدام به تخلف کنند که نتیجه زیان باری در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب‌پور ادامه داد: از این پس هر دستگاهی نسبت به این امر کوتاهی کند به علت ترک فعل مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در شش ماهه اول سال همیشه عمدا و سهوا آتش سوزی هایی اتفاق می افتد که بخش وسیعی از جنگل ها و منابع طبیعی را نابود می کند و در این بین که فرهنگ  استان ما و دنا با بلوط آمیخته است چنان چه این روند ادامه داشته باشد دیگر بلوطی در دنا باقی نخواهد ماند و استان ما با خوزستان و کویر فرقی نخواهد داشت که می طلبد دستگاههای متولی در این رابطه راهکارهایی ارائه دهند تا آتش سوزی ها در کمترین زمان ممکن خاموش و به سرعت کنترل گردد و امنیت بلوط های زاگرس حفظ شود.

این مسئول قضایی یادآور شد: موضوع آسفالت شهر سی سخت به دلیل اینکه اموال عمومی است این روزها مورد حواشی و بحث های زیادی از جمله عدم نظارت کافی بر روی کار پیمانکار، کیفیت پایین آسفالت، تبعیض در آسفالت کوچه ها و طولانی مدت شدن روند کار قرار گرفته که می‌طلبد  شورای شهر و شهردار نسبت به این مسأله توجه جدی داشته باشند چرا که در این بین با هیچ شخص خاصی تعارف نداریم زیرا خواسته حاکمیت اصل انصاف و درست انجام شدن کار برای تمام مردم است.

غریب پور تصریح کرد: در شهر پاتاوه تاکسی‌های شخصی هستند که با تابلوی آژانس و تاکسیرانی اقدام به جابه جایی مسافر می کنند که در این بین خانواده‌های مردم با اعتماد به تابلوی تاکسیرانی و آژانس سوار می شوند که شاید در این بین با آبروی آنها بازی شود و جان و مال و ناموس مردم به خطر بیفتد و باید بخشداری و شهرداری پاتاوه و اتاق اصناف هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی گاراژ و آژانس های پاتاوه اقدام کنند و متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر حاکمیت اعلام می کند که در مسیر رودخانه ساخت و ساز نشود و حریم رودخانه رعایت شود به خاطر خودم مردم است چرا که به یکباره سیل تمام ساخت و سازهایی که در مسیر رودخانه ساخته شده را با خود می برد و باعث فاجعه می شود.

غریب‌پور گفت: در بحث پست های مدیریتی متاسفانه برخی پست ها و صندلی ها که شایسته هستند تغییر می کنند و واسطه ها جایگزین می شوند که در این بین  شایسته سالاری جای خود را به واسطه‌گری می دهد و باعث می شود مدیر انتصاب شده نتواند به خوبی از عهده کارش برآید و در این بین هم بیت المال هدر می رود و هم مردم ضرر می کنند و مردم کم کاری و ناتوانی مدیران ضعیف را پای نظام می نویسند که باید گفت مدیری که توانایی ندارد و نمی تواند خواسته های به حق مردم را برآورده کند بهتر است که صندلی خود را رها کند و از این بیشتر به این مردم و نظام خیانت نکند و امور را به دست کاردان ها و شایسته ها دهد.

وی گفت: در رابطه با جاده سی سخت به کریک قانونی داریم به اسم نحوه تملک اراضی و بدین گونه است که دستگاههای حاکمیتی اگر ملکی را برای انجام کاری های عمرانی نیاز دارند برای تملک آن نیاز به تشریفات قانونی دارد و از دست شورای اداری، شورای تأمین و مصوبات خارج است و باید ملک مورد نظر توسط دستگاه متولی طی فرجه زمانی مشخص خریداری شود و بعد ساخت و ساز انجام شود که در رابطه با جاده سی سخت به کریک در گذشته اداره راه کم کاری کرده است چرا که از سال ۸۵ اداره راه  ملک را کارشناسی کرده و بر اساس تخمین کارشناس وقت پول ملک را پرداخت نکرده است که رئیس دادگستری وقت به وزارت راه و اداره کل راه استان نامه زده که پول ملک مورد نظر را پرداخت کنید ولی متاسفانه اقدامی صورت نگرفت  و همین امر باعث شده روند تکمیل این پروژه به درازا بیانجامد.

غریب‌پور ادامه داد: قانون می گوید قبل از خرید ملک مالک و خلع ید مالک هر گونه ساخت و ساز و تصرفی در ملک مذمور ممنوع بوده وخلاف قانون است که جاده سی سخت به کریک هم باید  از سوی اداره راه اقدام به خرید و خلع ید ملک کرده تا مشکل حل گردد.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس سی سخت دادستان دنا پیشگیری از جرم سی سخت غریب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت در بازدید سرزده از ادارات این شهرستان بیان کرد: تاکیدات مکرر دولت سیزدهم در خدمت به مردم بایستی سرلوحه کاری مدیران و کارکنان ادارات باشد و در جهت افزایش رضایتمندی مردمی تمام تلاش و توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: قابل پذیرش نیست مردم برای پیگیری مطالبه و حل‌ مشکل خود به ادارات مراجعه کنند و پاسخ یا پیگیری قابل لمسی از سوی مجموعه اداری مشاهده نکنند.

ناظری اضافه کرد: در صورتی که محرز شود اهمال کاری در روند حل مشکلات مراجعه کنندگان در اداره‌ای وجود دارد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی خدمت بدون منت به مردم را وظیفه خود و تمام مدیران برشمرد و ادامه داد: خدمت بدون منت به مردم یعنی اینکه مدیر برای احصاء مشکلات در میدان باشد و خودش تمام موضوعات را در لحظه بررسی کند و در کوتاهترین زمان به فکر چاره اندیشی و رفع مشکل باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان معمولان گفت: پیرو خط مشی ریاست جمهوری و استاندار لرستان وظیفه ما و تمام مدیران نوکری مردم است، مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

ناظری با بیان اینکه خدمت به مردم توفیق الهی است، بیان کرد: هر پست مدیریتی زمانی به پایان می‌رسد و تمام مدیران بایستی به نحوی خدمت کنند که در زمان پایان مسئولیت در پیشگاه الهی و مردم سربلند باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند