Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد لمین اندیشمند و محقق گامبیایی در گفتگو با تقریب با اشاره به این که درگیر کردن جوامع مسلمان به موضوعاتی که سبب تضعیف هویت دینی جامعه می شود، امری مذموم است، بیان داشت: این امر باعث افزایش تنش و اختلاف در میان جامعه می شود. پرهیز از مسائل اختلاف برانگیر و بی ثمر خود سبب انسجام در جامعه خواهد شد. از آن جایی که قرآن کریم مسلمانان را از جنگ و دشمنی و قطعه قطعه کردن اجتماع نهی می کند، هر اقدامی که در جهت ضدیت با وحدت مسلمانان باشد، بر خلاف دستور قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: نتیجه و ثمره عملی پیوند میان مسلمانان این است که از منفعت طلبی برای خود و بی توجهی به دیگران به دور باشند و اصلاح امور را در پیش گیرند. نتیجه این اصلاح گری که مورد تصریح قرآن قرار گرفته است، آرامش، استحکام صفوف و افزایش اعتبار و قدرت مسلمانان است.

او در ادامه اظهار داشت: مهم ترین نتیجه وحدت سیاسی، امنیت و آرامش و پرهیز از جنگ و چالش است زیرا وحدت در سطح بین المللی میان ادیان توحیدی، همزیستی مسالمت آمیز و نوعی دوستی و تعامل را تقویت می کند و همه چالش های سیاسی و اجتماعی را که از برتری طلبی و تکبر ناشی می شود، از میان می برد.چنان که خداوند متعال در سوره آل عمران از تفرقه به شعله ور شدن آتش جنگ و خون ریزی یاد کرده و  تاکید کرده است که وحدت، خطر سقوط در آتش جنگ را برطرف می سازد.

محمد لمین همچنین گفت: برخی از آیات قرآن به این مهم اشاره دارند که برخی چالش ها و اختلافات سبب همگرایی مسلمانان خواهد شد. از منظر این کتاب آسمانی وحدت سیاسی منجر به قوام و استحکام صفوف مسلمانان می شود. در همین زمینه خداوند در قرآن به مسلمانان توصیه می کند که با نیروی همه جانبه و تقویت قوای نظامی خود زمینه ترس و عقب نشینی دشمنان را فراهم کنند. قرآن از سوی دیگر همه ملت های مسلمان را به وحدت دعوت می کند؛ زیرا در غیر این صورت عظمت و شوکت آنها در برابر دشمنان از بین خواهد رفت.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شوش گفت: درگیری دو دانش‌آموز در شهرستام شوش منجر به قتلی یکی از آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد محمدی‌نسب اظهار کرد: روز گذشته دو دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد. این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد که در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش پزشکان، فوت کرد.

فرمانده انتظامی شوش خاطرنشان کرد: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد ۱۴ ساله است را به پلیس معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

کد خبر 749436

دیگر خبرها

  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • عضو ارشد جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به توافق نمی‌شود
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد