Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:10:29 GMT

راه‌های ساده برای رهایی از سردرد و میگرن

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۸۸۹۳

راه‌های ساده برای رهایی از سردرد و میگرن

دکتر آنا لاتسینوا، متخصص گوش و حلق و بینی و متخصص سردرد، می‌گوید که رعایت یک رژیم خاص به مقابله موثر با سردرد و میگرن کمک می‌کند.

آنا لاتسینوا توضیح داده است: زمانی که از یک رژیم صحبت می‌کنیم، منظور ما صرفاً رعایت یک زمان مشخص برای خواب و بیدار شدن نیست، اگرچه این بسیار مهم است، زیرا خواب کم یا زیاد باعث میگرن می‌شود، اما رعایت یک برنامه کاری و استراحت و همچنین زمان غذا خوردن نیز مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌افزاید، سردرد می‌تواند ناشی از استرس، گرسنگی، کمبود خواب یا زیاد خوابیدن، هوای محبوس شده و نور چشمک زن باشد، کما اینکه غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی مانند پنیر سفت یا نوشیدنی‌های قرمز و گازدار نیز می‌توانند علت آن باشند.

این پزشک متخصص تصریح کرد: سردرد ممکن است همچنین به دلیل مصرف بیش از حد قهوه رخ دهد؛ بنابراین مصرف بیش از چهار فنجان قهوه در روز توصیه نمی‌شود. اما در عین حال، قهوه می‌تواند به درمان سردرد‌های نادر و میگرن کمک کند.

لاتسینوا می‌گوید: فعالتی بدنی زیاد هم می‌تواند سردرد را افزایش دهد؛ بنابراین اگر فردی سردرد یا میگرن دارد، باید استراحت کند. اما ورزش هوازی بین دو بار ابتلا به سردرد تأثیر خوبی در پیشگیری از درد دارد.

در مورد سردرد‌های مزمن نیز این متخصص روس توصیه می‌کند که یک دوره درمان شناختی- رفتاری انجام شود که برای غلبه بر تنش‌های روانی و رهایی از تنش‌های عصبی که باعث تحریک سردرد می‌شود مفید است.

منبع: ریانووستی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میگرن سردرد تغذیه مناسب درمان میگرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی ساده یک معلم+ فیلم

یک معلم در برنامه تلویزیونی پیشنهاد می کند که دانش آموزان در سه سال اول مدرسه به جای آموزش جدول ضرب، نکات زندگی را آموزش ببینند. در این صورت است که کودکان می توانند در مدرسه زندگی کنند.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • رهایی دو زندانی ازبند با کمک مالی معلم خیرآران وبیدگلی
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!