Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@17:13:36 GMT

ائتلاف سعودی ۱۵۸ بار آتش‌بس یمن را نقض کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۹۱۷۳

ائتلاف سعودی ۱۵۸ بار آتش‌بس یمن را نقض کرد

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ بار آتش‌بس یمن را نقض کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارتش سعودی در قالب ائتلافی تشکیل شده از چند کشور عربی به ویژه امارات در ششم فروردین سال ۹۴ با حمایت اسرائیل و کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. علی رغم کمک‌های نظامی متعدد استکبار جهانی به ائتلاف مرتجع عربی، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از توافق طرف‌های یمنی برای تمدید ۲ ماهه آتش بس خبر داد، و تاکید کرد: تمدید آتش بس یمن در بر گیرنده تعهد طرف‌ها برای مذاکره برای دستیابی به یک توافق گسترده‌تر است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجدداً تمدید شد.

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ بار آتش‌بس یمن را نقض کرده است. ائتلاف سعودی صبح امروز با انجام پروازهای تجسسی و شناسایی بر فراز استان‌های مأرب، تعز، جوف، صعده، الحدیده، ضالع، حجه و محورهای عملیاتی مرزی آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کردند.

این گزارش می‌افزاید، هواپیمای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی منازل مسکونی و مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های مأرب، نجران و الحدیده هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین منازل مسکونی شهروندان یمنی در استان‌های الحدیده، تعز، مأرب، حجه، صعده، جیزان، البیضاء و ضالع را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای، راکتی و خمپاره قرار دادند.

کد خبر 595444

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ائتلاف سعودی حملات ائتلاف سعودی در یمن جنگ یمن حمله ائتلاف سعودی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ائتلاف سعودی آتش بس یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت