Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل دینی گفت:خطبه بی‌نظیر امام زین‌العابدین(ع) در مقام ولی خدا در مجلس یزید به‌قدری تأثیرگذار بود که پیرمردی که تا همان ساعت مشغول توهین به اهل‌بیت(ع) بود، با کلام و سخنان نورانی امام به دامان اهل‌بیت(ع) بازگشت.

حجت‌الاسلام میثم آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی دارد که یک قیام از دو مرحله تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله خون و مرحله پیام که باید گفت ارزش مرحله پیام اگر از قیام خون بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

وی افزود: مرحله خون در قیام سرور و سالار شهیدان تا همان عصر عاشورا است که با آن حوادث بی‌سابقه و غمبار اما درس‌آموز و الهی به نحو عالی و شایسته محقق شد. مرحله دوم که باید پیام عاشورای حسینی فراگیر می‌شد بر دوش امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) بود و این دو بزرگوار مسئولیت به نتیجه رساندن پیام مرحله اول را داشتند و آن را به‌خوبی و تأثیرگذار انجام دادند.

نقش امام زین‌العابدین (ع) در زنده نگه داشتن وقایع عاشورا

کارشناس مسائل دینی و اعتقادی تصریح کرد: تعبیر معروف «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» نیز حاکی از این است که اگر خاندان و نزدیکان امام حسین (ع) راهی این سفر نمی‌شدند و مرحله دوم و ابلاغ پیام عاشورا را به نحو عالی و شایسته اجرا نمی‌کردند، اگرچه مرحله خون قیام اباعبدالله (ع) محقق شده بود، اما مرحله دوم و اساسی که باید این قیام را جهانی و فراگیر می‌کرد اتفاق نمی‌افتاد و درواقع کربلا در همان صحرای تفتیده می‌ماند و آثار آن مثل امروز جهانی نمی‌شد.

وی بابیان سخنانی از مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین و اهمیت آن، تصریح کرد: ایشان از همه ما خواستند به سراغ جهاد تبیین برویم. آن‌هم با تلاش، جدیت در کار و بصیرت. جهاد تبیین یعنی نیاز به روشنگری و بصیرت افزایی و تشریح اینکه امام حسین (ع) یک فرد خارجی علیه حکومت عدل آن زمان نبود و بلکه نوه معصوم پیامبر خدا بود که در برابر ظلم و بدعت و بی‌دینی ایستاد تا پیام و کلام خدا را به مردم برساند. همین نشان می‌دهد اگر حضور و سخنان امام زین‌العابدین (ع) نبود اثری هم از قیام نبود.

حجت‌الاسلام آقایی ادامه داد: امروز هم ما اقدام به جهاد تبیین نداشته باشیم، انقلاب اسلامی و این‌همه خون‌های پاک بر زمین ریخته شده شهدا، رشادت‌ها و مجاهدت‌های آن‌ها دیده نمی‌شود و به‌مرور این ارزش‌ها رنگ می‌بازد.

وی تأکید کرد: کاری که امروز رهبر اندیشمند انقلاب کردند همان حرکت ارزشمندی است که دیروز امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کربلا با آن گریه‌ها و سخنرانی‌های روشنگرانه انجام دادند. خطبه امام زین‌العابدین (ع) یک بخش مهم از همین مرحله دوم ابلاغ پیام و جهاد تبیین بود که در کوفه و شام صورت گرفت.

کارشناس مسائل دینی و اعتقادی اظهار کرد: حتی گریه‌ها و اشک‌های حضرت به هر بهانه‌ای چه در بازار، مسجد یا محل تجمع مردم را به یاد کربلا و عاشورا می‌انداختند و تشریح می‌کردند که مگر امام حسین (ع) مرتکب چه گناهی شده بودند که باید به این شکل مظلومانه و وحشیانه به شهادت می‌رسیدند. به‌واقع همه این‌ها جهاد تبیین است.

وی اضافه کرد: خطبه بی‌نظیر امام زین‌العابدین (ع) در مقام ولی خدا در مجلس یزید به‌قدری تأثیرگذار بود که پیرمردی که تا همان ساعت مشغول توهین به اهل‌بیت (ع) بود، با کلام و سخنان نورانی امام به دامان اهل‌بیت (ع) بازگشت. این با هدایتگری و روشنگری امام محقق شد و باعث شد آن پیرمرد در همان مجلس یزید در زمره مؤمنان قرارگرفته و اصلاح شود و به روایتی به شهادت هم برسد.

رسالت امروز ما در تبیین نهضت حسینی

حجت‌الاسلام آقایی افزود: امروز هم جامعه ما به‌ویژه انقلابیون و متدینان باید در عرصه جهاد تبیین فعالیت گسترده و فراگیری داشته باشند. از یک‌سو بدانیم و تشریح کنیم یزید و شمر زمانه چه گروه‌ها و افرادی هستند و در حقیقت امروز استکبار و نظام سلطه همان نقش یزیدیان را ایفا می‌کنند و از طرف دیگر مظلومیت و ارزش شهدا و مجاهدان وطن را باید به‌خوبی ابلاغ کنیم.

وی با یادآوری اینکه همین دیروز شاهد بودیم یکی از سران فتنه سخنانی را علیه شهدای عزیز مدافع حرم مطرح کرده بود، اظهار کرد: اقتدار، امنیت، آرامش امروز ما به برکت خون همین عزیزان است. بدون تعارف باید گفت همین افراد معلوم‌الحالی که امروز به شهید و خون پاک او توهین می‌کند همان‌هایی هستند که به وجود نورانی اباعبدالله‌الحسین (ع) و قیام عاشورایی آن حضرت توهین و جسارت کردند.

کارشناس مسائل دینی و اعتقادی اضافه کرد: امروز رسانه به‌عنوان انتقال‌دهنده پیام نقش بزرگی در موضوع جهاد تبیین دارد. جهادی که لازمه آن معرفت، بصیرت و هم‌افزایی اندیشمندانه همراه با بردباری و کار و اقدام شبانه‌روزی است.

کد خبر 595443

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهادت امام سجاد ع امام زین العابدین امام سجاد عاشورا شهید مطهری پیام عاشورا کربلا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارشناس مسائل دینی امام زین العابدین جهاد تبیین مرحله دوم اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان؛مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با گرامیداشت مقام معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری چهره نامی فرهنگ و تاریخ  است و نقس رسانه ها در دنیا نقش بی بدیلی است و امروز رسانه خط مقدم جهاد تبیین است. 
حجت الاسلام درویشی افزود: رسانه در  خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، گفت:مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.
برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در این هفته ،  زنگ سپاس ،،تجلیل از معلمان  نمونه بسیجی و ترویج و اشاعه فرهنگ راه شهید مطهری از برنامه های این هفته عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • (عکس) پیام وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد