Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

« درخواست بدی آب و هوا و طبقه بندی گروه ملی فولاد ایران» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارگران شرکت گروه ملی فولاد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از سال گذشته هر هفته همایش‌های هم‌اندیشی با حضور 200 تا 400 نفر از کارگران گروه ملی، مدیر عامل و مسوولان شرکت در سالن همایش شرکت برگزار  و مسائل مختلفی مابین کارگران و مسوولان مطرح  و راهکاری اندیشیده می‌شد.

 

 

مافیای فولاد مانع رونق گروه ملی است

وی با بیان اینکه این جلسات تا 14 هفته برگزار  و کارگران یاد گرفتند چگونه مطالبه خود را بیان و با مسئولان صحبت کنند، افزود: اهمیت این جلسات به این دلیل بود که برخی از مسوولان بلند پایه استان در آن مشارکت داشتند تا اینکه برخی‌ها از این شرایط سوءاستفاده کرده و با طرح برخی مسائل بی ربط جلسات و مطالبات را منحرف کردند و نشست‌های هم اندیشی عملاً به بیراهه رفت تا اینکه از استان تذکر داده شد که دیگر این جلسات برگزار نشود.

این کارگر گفت: مطالبه کارگران سبب شد 18 فروردین امسال مسوولان شرکت کارت تردد تعداد هشت نفر از پرسنل را مسدود و پرونده قضایی با عنوان اخلال در نظم عمومی برای ما تشکیل و عملاً اخراج شدیم، پس از اخراج ما شورای تامین استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار، فرماندار اهواز، سرپرست اطلاعات، اداره کار و... تشکیل شد و ما در این جلسه حاضر شدیم و مدیر عامل شرکت  نیز وعده داد طرح طبقه بندی را انجام بدهد.

این کارگر با بیان اینکه وعده مدیرعامل شرکت بعد از جلسه شورای تامین استان در خصوص طرح طبقه‌بندی عملی نشد، عنوان کرد: پس از آن شورای تامین شهرستان در هشتم اردیبهشت امسال  با حضور معاون دادستان برگزار شد و در نهایت  معاون دادستان دستور به بازگشت به کار کارگران  و طبقه‌بندی مشاغل را داد.

وی افزود:  فرماندار اهواز بنده را مامور پیگیری مطالبه طبقه‌بندی مشاغل کارگران  کرد و گفت که بنده ضمانت اجرایی این طرح را می‌دهم و تا پای استعفا هم می‌روم که به نظر می‌رسد یکی از دلایل استعفای فرماندار اهواز مربوط به فشارهایی است که به وی در خصوص کارگران گروه ملی  و مساله بازنشستگان آورده شد.

این کارگر بیان کرد: در جلسه شورای تامین استان و  شهرستان مقرر شد، صنایع فولاد متعهد شود ماهانه 100 هزار تن شمش به گروه ملی بدهد تا ظرفیت تولید گروه ملی افزایش پیدا کند و بتواند محصول خود را صادر کند که از این میزان 50 هزارتن را بانک ملی ضمانت کند تا گروه ملی پول آن  را به صنایع فولاد پرداخت کند  و 50 هزارتن دیگر به صورت اعتبارنامه بانک ملی باشد.

وی افزود: اما صنایع فولاد زیر بار تامین ماهانه 100  هزار تن شمش نرفت و اعلام کرد بانک ملی به عنوان سهامدار گروه ملی باید ضمانت پرداخت پول را بدهد که در این خصوص تعهدات لازم را به ما نداد، همین موضوع به مطالبات کارگران گره زده شد و مدیر عامل گروه ملی در پاسخ کارگران مبنی بر اینکه چرا طرح طبقه‌بندی اجرا نمی‌شود گفت در جلسه شورای تامین هم مقرر شد شرکت صنایع فولاد 100 هزار تن شمش به شرکت گروه ملی بدهد که عملی نشد، این در حالی که مسئولان شرکت تلاشی برای گرفتن ضمانت نامه از بانک ملی برای صنایع فولاد نکرده بودند.

این کارگر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه کسانی از رونق نیافتن گروه ملی نفع می‌برند، گفت: سال 92 نماینده اهواز در مجلس به صراحت عنوان کرد مافیای فولاد به دنبال تعطیلی گروه ملی هستند چرا که رونق گروه ملی سبب بسته شدن بسیاری از فولادهای کوچک و بزرگ در استان  می‌شود.

وی افزود:  گروه ملی از سال 94 تولید چندانی ندارد اما حقوق ما عقب نیفتاد و این به آن دلیل است که مافیای فولاد حاضر است حقوق کارگران را به روز کند اما گروه ملی رونق پیدا نکند.

این کارگر با بیان اینکه بیش از 12 روز است که کارت تردد چند کارگر گروه ملی  به دلیل مطالبه طرح طبقه‌بندی مشاغل مسدود شده است، عنوان کرد: با طرح طبقه‌بندی مشاغل هر شغل شناسنامه پیدا می‌کند و هر حقوق و مزایای هر شغلی مشخص نمی‌شود.

 

 

 عدم پاسخگویی شرکت گروه ملی فولاد ایران

به منظور پیگیری علت عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خبرنگار فارس با روابط عمومی این شرکت تماس و درخواست مصاحبه با مدیر عامل کرد، اما روابط عمومی با بیان اینکه مدیرعامل جدید است و فعلاً شرایط پاسخگویی ندارد، گفت: نظر ما در خصوص این طرح نظر مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان است.

انتخابات شورای اسلامی کار برگزار شود

ارسلان غمگین مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به اجتماع صنفی هفته گذشته کارگران گروه ملی فولاد ایران، اظهار کرد: یکی از ملزومات اجرای این طرح وجود نماینده کارگری این شرکت در کمیته مزبور است.

وی افزود: به‌ دلیل‌ عدم استقبال کارگران گروه ملی فولاد در اهواز از فراخوان برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در این شرکت، افرادی که باید به‌عنوان نمایندگان کارگران در کمیته طبقه‌بندی شرکت کنند، هنوز وجود ندارند و این مسئله کار طبقه‌بندی را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: از دو سال گذشته در تلاش هستیم تا با ایجاد تشکل،  راه برای اقداماتی چون طبقه‌بندی باز شود، اما به ‌دلیل‌ عدم استقبال، توفیقی حاصل نشد، در این زمینه آگهی زدیم اما یک کارگر هم از این آگهی استقبال نکرد.

 

کارگران به مسئوولان گروه ملی اعتماد ندارند

اظهارات مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حالی است که نمایند کارگران گروه ملی می‌گوید: شرکت هزار نفر پرسنل دارد  و بنده می‌توانم روی 100 نفر تاثیر بگذارم که در انتخابات شورای اسلامی کار شرکت کنند، اگر طبقه‌بندی مشاغل انجام شود باید شرکت متولی طبقه‌بندی مشاغل در شرکت گروه ملی مستقر و دفترچه مربوط به طبقه‌بندی مشاغل را تهیه تا هر شغلی شناسنامه دار شود و نماینده کارگران، کارفرما و اداره کار موظف است این دفترچه را امضا کند.

وی با بیان اینکه در انتخابات شورای اسلامی کار نماینده‌های کارگران مشخص می‌شوند، افزود: کارگران به مدیرعامل و معاونان اعتماد ندارند به همین دلیل حاضر به امضا کردن دفترچه نیستند، بنده به مدیرعامل و مسئول حراست گفتم شما حسن نیت خود را نشان دهید و طرح طبقه‌بندی را اجرا و  انتخابات شفاف برگزار کنید ما شرکت در انتخابات را تضمین می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه ملی فولاد ایران طرح طبقه بندی مشاغل کارگران بدی آب و هوا انتخابات شورای اسلامی کار تعاون و رفاه اجتماعی طرح طبقه بندی مشاغل مدیر کل اداره کار کارگران گروه ملی گروه ملی فولاد شرکت گروه ملی شورای تامین صنایع فولاد مدیر عامل بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حکومت حضرت منجی عالم بشریت بر اساس تقوا خواهد بود و همه را بر اساس و محور تقوا متحد خواهد کرد.

وی به عنوان اینکه عصر حضرت منجی عالم بشریت عصر تقوا خواهد بود، گفت: پایه‌های حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر اساس ایمان عدالت و تقوا خواهد بود.

وی با اظهار اینکه ۴۸ هزار شهید از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است، گفت: همچنین ۱۱۲ هزار جانباز و آزاده از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است.

آیت الله لائینی به عنوان اینکه ارتش ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زیادی را به خرج داده است، گفت: بسیار از مشکلات کشور زیر سر شبکه‌های فساد بوده و باید بساط آن را در جامعه برهم چید و مدیران مسئولان باید مواظب باشند که آلوده فساد نشوند تا بتوانند با فساد مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با گرامی داشت روز و هفته معلم بر لزوم توجه به این قشر تاکید کرد و گفت: آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند.

امام جمعه ساری در بخشی از سخنانش به فتح آندلس اشاره و اضافه کرد: آندلس واسطه ایمان فتح شد اما بی بند باری آندلس و اسپانیا را از سرزمین‌های اسلامی گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از تلاش‌های از استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید گفت امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

آیت الله لائینی به مناسبت روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل گفت: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات و مبهوت کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.

امام جمعه ساری گفت عملیات وعده صادق نشان داد که ابهت رژیم صهیونیستی و کودک کش پوشالی و شکستنی است و و می‌توان با اسرائیل و اربابانش مقابله کرد.

کد خبر 6089049

دیگر خبرها

  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران