Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام وزارت انرژی و آب دولت موقت طالبان، وزیر نیرو در سفر خود به کابل بر عملی سازی معاهده ۱۳۵۱ هـ ش دریای هلمند میان افغانستان و ایران، تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی کشورمان که به کابل سفر کرده، با «عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب دولت موقت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اعلام وزارت انرژی و آب دولت طالبان در این دیدار هیات ایرانی بر عملی سازی معاهده ۱۳۵۱ هـ ش دریای هلمند میان افغانستان و ایران، تاکید کرده است.

همچنین هیات کشورمان برای همکاری در بخش‌های تولید و صادرات برق و پروژه‌های انتقال آب به شهر‌های بزرگ ابراز آمادگی کرد.

محرابیان در سفر خود به کابل همچنین با «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان نیز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف درباره اجرای توافق‌نامه سال ۱۳۵۱ آب هلمند، مشکلات مهاجرین و تاجران افغان در ایران، موضوعات مرزی و ترانزیت میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان هر دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه، حل مشکلات دیپلماتیک، مشکلات مهاجران افغان در ایران و تسهیلات در بخش ترانزیت در مرز میان دو کشور، گفتگو کرد.

به گزارش فارس، «علی اکبر محرابیان» وزیر نیروی ایران به‌منظور گفتگو با مقامات هیات حاکمه سرپرستی افغانستان درباره حقآبه هیرمند عصر روز گذشته وارد کابل شد.

اخیرا و برای نخستین بار، حکومت موقت طالبان با افزایش بارش‌ها در افغانستان، در اجرای معاهده حقابه، سد کمال خان را به روی ایران باز کرد.

براساس معاهده هیرمند که در سال ۱۹۷۲ به امضای مقامات وقت ایران و افغانستان رسید، سهم ایران از آب رودخانه هیرمند معادل ۸۲۰ میلیون متر مکعب در سال و در حدود ۲۶ متر مکعب در ثانیه است که البته در ماه‌ها و فصول مختلف تفاوت می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاهده هیرمند طالبان صادرات برق موقت طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان

رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما در دیدار با والی طالبان در ولایت لوگر با اشاره به فعالیت های یوناما در زمینه های تعلیمی، خدمات صحی و تغییرات اقلیمی در افغانستان اظهار کرد: یوناما درآینده نزدیک، یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی را در ولایات مختلف افغانستان ایجاد می‌کند.

والی طالبان در لوگر نیز در این دیدار گفت: هیأت حاکمه سرپرست افغانستان برای حل مشکلات تعلیمی، صحی و دیگر مسایل مردم تلاش‌ کرده و کوشیده است خدمات بهتری به مردم ارایه کند.

ضیاءالرحمن مدنی همچنین از یوناما خواست تا واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

پیش از این نیز رئیس یوناما در دیدار با شماری از سفیران و نمایندگان کشورهای منطقه در کابل بر تلاش فراوان برای صلح و ثبات اقتصادی در افغانستان تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد