Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  طی مراسمی با حضور مسئولان و مردم، آئین رونمایی از حکم ثبتی ملی مراسم علم گردانی شهر خرو  شهرستان زبرخان برگزار شد

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی نیشابور اظهارکرد: مراسم رونمایی از این اثر ثبت ملی و این آئین در میدان نخدران شهر خرو برگزار و حکم ثبتی ملی علم گردانی شهر خرو رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید داغستانی گفت : مهارت علم سازی که نماد مذهبی است بیش از 400 سال در فرهنگ اسلامی قدمت دارد و این مهارت با نام علم سازی نیشابور به شماره ثبت1292به تاریخ 1395/7/13  در فهرست اثار معنوی کشور ثبت شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی نیشابور تصریح کرد: هنر علم سازی توسط خاندان علمدار نسل به نسل منتقل شده است و یکی از هنرهای دستی و سنتی نیشابور است که در سطح کشور خریداران بسیاری دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری آئین رونمایی ازحکم ثبت ملی مراسم علم گردانی شهر خرو شهرستان زبرخان شهر خرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد