Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:03:51 GMT

همه جناح‌های سیاسی از توافق احتمالی حمایت کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۰۳۵۵

همه جناح‌های سیاسی از توافق احتمالی حمایت کنند

به گزارش «تابناک»، رسول منتجب نیا در گفت وگو با ایسنا، درباره مذاکرات اخیر هسته ای اظهار کرد: در هر کشوری از جمله ایران دیدگاه های متفاوت و متضادی درباره مسائل مختلف وجود دارد که نه تنها این مساله طبیعی بوده، بلکه مفید هم هست، اختلاف نظرها یک فرصت است. تضارب آرا، موجب اتخاذ تصمیم مطلوب می شود. اساسا ممکن نیست در یک کشور یک دیدگاه حاکم باشد و هیچ شخصی نظر مخالف نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این حال اصل توجه به منافع ملی یا مصالح عمومی همواره باید مدنظر صاحب نظران باشد و هم درباره آن اجماع داشته باشند. منافع ملی فراتر از هر سلیقه، گرایش سیاسی، مذهبی و حتی فراتر از نظام سیاسی بوده و به کشور و مردم تعلق دارد، بنابراین این اصل همواره در اظهارنظرها و تصمیم سازی ها باید ملاک باشد. البته قبل از هر تصمیم سازی باید همه دیدگاه‌های خود درباره آن موضوع را مطرح کنند و مسئولان هم خود را عقل کل ندانند و به نقدها توجه کنند تا پس از تضارب آرا یک تصمیم واحد گرفته شود. رعایت این اصل درباره موضوعات مهمی مثل برجام ضرورت بیشتری دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تامین منافع طرفین، شرط اصلی شکل گیری یک مذاکره برد- برد است، تصریح کرد: در یک مذاکره اگر یک طرف حاضر نباشد مواضع اولیه خود را تغییر دهد، مذاکره برد-برد شکل نخواهد گرفت پس طرفین باید از مواضع اولیه خود کمی کوتاه بیایند تا مذاکره به نتیجه برسد.

منتجب نیا در ادامه با اشاره به سابقه مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: حل بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در گرو حل وفصل مذاکرات برجام است که حداقل فایده آن برداشتن تحریم ها و افزایش تعاملات جهانی کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برجام باید همه دیدگاه ها در داخل کشور مطرح شود و تضارب آرا شکل بگیرد و تیم مذاکره کننده هم یک مذاکره جدی و مقتدرانه داشته باشد و پس از دستیابی به یک تصمیم واحد، همه گرایش های سیاسی از موافقان گرفته تا مخالفان، از منتقدین تا حتی مخالفان نظام، به آن تصمیم احترام گذاشته و اجماعی در داخل کشور درباره آن شکل بگیرد و از آن حمایت کنند، زیرا این تصمیم می تواند مشکلات مردم را کاهش دهد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: اگر بعد از توافق، القای شبهه شود یا حرف از خیانت تیم دیپلماسی کشور مطرح شود، روح بی اعتمادی رواج یافته و جامعه دچار یاس می شود و چه بسا به پایه و اساس توافق هم ضربه بخورد، بنابراین من از همه جناح ها، سلایق، گرایش های سیاسی و حتی کسانی که نظام را هم قبول ندارند، تقاضا می کنم نظرات خود را اعلام کنند، اما از توافق هسته‌ای احتمالی حمایت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج منتجب نیا مذاکرات توافق محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، یک سخنگوی سفارت چین در مانیل روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) گفته بود که دو کشور اوایل سال جاری میلادی بر سر یک «مدل جدید» برای مدیریت تنش‌ها در جزیره مرجانی توماس شول دوم توافق کردند.

با گذشت بیش از یک هفته از طرح چنین اظهار نظری، گیلبرتو تئودورو وزیر دفاع فیلیپین امروز شنبه مدعی شد که وزارتخانه او از هیچ گونه توافق داخلی با چین از زمان روی کار آمدن فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور این کشور در سال ۲۰۲۲، اطلاعی ندارد و طرف هیچ توافقی با پکن نبوده است.

وی همچنین اضافه کرد که مقام‌های وزارت دفاع فیلیپین از سال گذشته با هیچ کدام از مقام‌های چینی گفتگو نکردند.

پکن و مانیل در ماه‌های اخیر بارها در جزیره مرجانی که هر دو مدعی مالکیت آن هستند، با هم درگیری داشته‌اند.

فیلیپین در سال ۱۹۹۹ یک کشتی نیروی دریایی خود را به طور عامدانه در جزیره مرجانی توماس شول دوم که خالی از سکنه است، زمین گیر کرد تا ادعای مالکیت بر آن داشته باشد. این کشور به طور معمول کشتی‌های تدارکاتی را برای ارسال وسایل به سربازان فیلیپینی مستقر در این جزیره ارسال می‌کند.

فیلیپین چین را متهم می‌کند که این کشور از مانورها و شلیک گلوله‌های آب به کشتی‌های مانیل برای مختل کردن ماموریت‌های کشتی‌ها استفاده می‌کند.

تئودورو اظهارات سفارت چین در مانیل مبنی بر توافق دوجانبه را "بخشی از تبلیغات چین" خواند و افزود که فیلیپین هرگز وارد توافقی نخواهد شد که ادعای مالکیتش در این آبراه را به خطر بیندازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟