Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@13:59:41 GMT

حسینی: باید با عمل اعتماد مردم را جلب کنیم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۰۳۶۸

حسینی: باید با عمل اعتماد مردم را جلب کنیم

معاون رییس جمهور تاکید کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که باید با اقدام و عمل، اعتماد مردم را که متاسفانه به خاطر رخوت و سستی‌های گذشته آسیب دیده است، جلب کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دکتر حسینی همکاری و همدلی همه مسئولین را برای رفع مشکلات حائز اهمیت دانست و گفت: امروز مردم انتظار ندارند که مانند برخی دوره ها، شاهد تنش و درگیری بین مسئولین و قوا باشند و توقع دارند نیرو‌های ولایی و انقلابی، دلسوزانه مسائل و مشکلات کشور را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسینی تاکید کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که باید با اقدام و عمل، اعتماد مردم را که متاسفانه به خاطر رخوت و سستی‌های گذشته آسیب دیده است، جلب کنیم و در این راستا رئیس جمهور تاکید دارند که برای بیان برنامه‌ها و عملکرد‌های از فعل ماضی و آنچه انجام شده است حرف بزنیم نه وعده و اقدامات انجام نشده.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: دولت در تعامل با مجلس و کمیسیون‌های مختلف آن به دنبال شفافیت، اجرای قانون و رفع ابهام است و چنانچه تخلفی محرز باشد حتماً با آن برخورد خواهد کرد.

نتیجه بررسی‌های مجلس که در قالب تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمود پیدا می‌کند، آنچنانکه از ۲۲ تحقیق و تفحص به تصویب رسیده مجلس در یک سال گذشته حداکثر ۳ یا ۴ مورد آن به نوعی به عملکرد این دولت مربوط است و بقیه موارد ناظر به عملکرد دولت قبل است و یا در مورد اعمال ماده ۲۳۴ در یک سال آخر دولت قبل ۸۷ مورد انجام شده در حالی که حدود ۱۷ مورد درباره عملکرد این دولت اعمال شده است که نشان دهنده قانون مداری این دولت است.

حسینی درخصوص تعامل و حضور معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در مجلس گفت در یک سال گذشته هماهنگی خوبی میان معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها صورت گرفته و تاکنون ۱۵ نشست هم اندیشی میان ایشان برگزار که دو مورد آن با حضور روسای محترم قوای مقننه و قضاییه بوده است و ضمن آنکه به منظور پاسخگویی و تعامل با نمایندگان بیش از هزار بار در مجلس شورای اسلامی حضور داشته اند که بیش از دوبرابر حضور معاونان پارلمانی دولت قبل است و همین نشان دهنده ارتباط و تعامل گسترده دولت و مجلس است.

معاون رئیس‌جمهور درخصوص معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت هنوز مهلت قانونی برای بررسی و معرفی وزیر باقی است و به دلیل گستردگی وظایف و اهمیت وزارتخانه لازم است همه گزینه‌هایی که موجود از سوی رییس جمهور بررسی شوند، البته از داخل و بیرون مجلس هم به طور طبیعی پیشنهاد‌هایی مطرح شده است.

دکتر حسینی در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی و معرفی وزیر آن اظهار داشت: در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی را پیش از دولت سیزدهم به تصویب رساندند و امروز با توجه به مشکلات ناشی از کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار، دولت موافقت خود را با این طرح مجلس اعلام کرده و آمادگی دارد پس از نهایی شدن آن و رفع اشکالات شورای نگهبان، وزیر بازرگانی را به مجلس معرفی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتماد مردم مجلس وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • پیکر مطهر شهید ستواندوم «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت