Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاران یکی پس از دیگری شهید می‌شدند و فرزند کوچک و خردسال آقا امام حسین (ع) و سرباز کوچکش هم شهید شد. آقا امام حسین (ع) خون این فرزند کوچک را به آسمان گرفت «خدایا این هم سرباز کوچکم» و یکی پس از دیگری می‌رفتند.

به گزارش ایران اکونومیست، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) برای اولین بار صوتی را از سردار سرلشکر شهید حسین همدانی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سردار شهید حسین همدانی در هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۵ در بحبوحه عملیات «کربلای ۲» در ارتفاع کرو در جمع همرزمانش در اردوگاه تیپ ۱۰۵ قدس است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند.

در این صوت می‌شنویم:

«ما جلسه وداع است، باز هم می‌گوییم خدایا شکر، پروردگارا شکر ما نمی‌توانیم این‌همه نعمت را سپاسگزاری کنیم؛ اما لحظاتی که آقا امام حسین (ع) در روز عاشورا داشت، ما وقتی‌که به این جمع نگاه می‌کنیم حسرت می‌خوریم می‌گوییم ای آقاجان! ما در آن روز نبودیم که تو را یاری کنیم و می‌بینیم که لحظاتی که آقا اباعبدالله (ع) با یک جمع قلیلی، شما تا فردا و فردای عملیات می‌بینید وقتی یاران شما یکی‌یکی شهید می‌شوند، وقتی مجروح می‌شوند می‌افتند کنار، آن حالات شاید یک‌هزارم آن حالات امام حسین (ع) را انسان درک می‌کند، نمی‌تواند در این وضعیت عادی درک بکند و این‌همه روضه خواندند و ذکر مصیبت گفتند، خاطرات را گفتند، نقل کردند، روایت شد آن صحنه‌ها اما انسان تا در صحنه عمل قرار نگیرد نمی‌تواند درک بکند و بفهمد که امام حسین (ع) چه حالاتی داشت. یاران یکی پس از دیگری شهید می‌شدند و فرزند کوچک و خردسال آقا امام حسین (ع) و سرباز کوچکش هم شهید شد.

About Nastooh.ir

آقا امام حسین (ع) خون این فرزند کوچک را به آسمان گرفت «خدایا این هم سرباز کوچکم» و یکی پس از دیگری می‌رفتند. اما در آن آخرین لحظات آقا تنها بود. ما باید تمام صحنه‌های نبردمان را، ما تمام اعمالمان را، ما تمام جنگیدن و حرکاتمان را، الی‌الابد همه اعمال‌مان را باید مطابقت و پیروی کنیم و تقلید کنیم از آقا اباعبدالله و اگر این‌چنین بودیم در روز نبرد آن روز، روز عاشوراست و آن صحنه، صحنه کربلاست و ما می‌توانیم بگوییم آقاجان! ما اگر نبودیم یاری کنیم اما یک نمایشنامه و یک صحنه کوچک هم مثل کربلا و روز عاشورا را ما اجرا کردیم، آقاجان! از ما راضی بشو.»

سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار همدانی از بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه است که با عنوان نابغه جنگ‌های نامنظم در غرب آسیا نامیده می‌شد، کسی که هوشمندانه با تشکیل بسیج مردمی، تشکیلات دفاع وطنی را در سوریه راه‌اندازی کرد.

شهید همدانی روز پنجشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۹۴ حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شهید سردار همدانی ، امام حسین (ع) ، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهید سردار همدانی امام حسین ع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس یکی پس از دیگری آقا امام حسین فرزند کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد