Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عقیل مرتضوی روز پنجشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل سدگلمندره شهرستان گرمه، ۱۰۰ میلیارد تومان برای سد دربند مانه و سملقان، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد بیدواز اسفراین و ۶۵ میلیارد تومان برای دیگر سدهای استان اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین برای آبرسانی شهرک صنعتی اسفراین با مشارکت صنایع ۱۵ میلیارد تومان اعتبار، برای ساماندهی رودخانه های مرزی ۱۱۰ میلیارد تومان و مابقی برای طرح انتقال آب های مرزی هزینه می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: پروژه علاج بخشی سدبیدواز در اسفراین در سال جاری به پایان خواهد رسید.

وی بر اهمیت حوزه آب تاکید کرد و افزود: بحران تنها مختص به حوزه های اجتماعی و اقتصادی نیست و اینک آب به بحرانی امنیتی در برخی از مناطق کشور تبدیل شده است.

مرتضوی گفت: خراسان شمالی در ۲ سال گذشته خشک ترین سال را تجربه کرده و این شرایط در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و در شزکت آب منطقه ای برای تامین آب مورد نیاز مردم برنامه ریزی های مناسبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه وضعیت حجم منابع آبی سد ها در سال جاری نیز مطلوب نیست افزود: وضعیت منابع آبی بستگی به سیلاب زمستان و بارش برف دارد که وضعیت بارندگی نیز در سال آبی جاری مناسب نبود و از بارش تابستانه نیز آورد خوبی عاید سدهای این استان نشد.

در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد و ۱۱ بند انحرافی ساخته شده است.

سالانه یک میلیارد متر مکعب آب در بخش های مختلف از جمله حوزه کشاورزی، شرب و صنعت استفاده می شود که از مجموع این میزان ۸۷۰ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی است.

برچسب‌ها بجنورد سفر استانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی پروندهٔ خبری بیست و ششمین سفر استانی دولت و حضور در دیار فرهنگ‌ها و قومیت‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سفر استانی شرکت آب منطقه ای بجنورد سفر استانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خراسان شمالی میلیارد تومان آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به دیدار با رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: درخواست سفر دوم به خراسان شمالی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: در این دیدار ضمن تشریح برکات سفر اول و وضعیت مصوبات سفر برای سفر دوم رئیس جمهوری به خراسان شمالی دعوت انجام شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای تکمیل برخی مصوبات باقی مانده سفر، وزارتخانه‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: رییس دفتر رئیس جمهور نسبت به هر مورد مهم مطروحه قول مساعد داد.

کد خبر 6098885

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی