Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:18:16 GMT

تبدیل مدارس کانکسی بم به کلاس های ایمن

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۱۳۲۰

تبدیل مدارس کانکسی بم به کلاس های ایمن

ایسنا/کرمان وزیر آموزش و پرورش از وجود ۹ مدرسه کانکسی در شهر بم خبر داد و بیان‌کرد: این مدارس ۲۲ کلاس درس دارند که در هر کلاس ۱۰ دانش آموز حضور دارد و اداره نوسازی مدارس تعهد کرده که در اسرع وقت این مدارس را به کلاس های ایمنی تبدیل کند.

یوسف نوری روز پنحشنبه 20 مردادماه در حاشیه سفر به شهرستان بم در جمع خبرنگاران افزود: در راستای دور اول سفرهای ریاست جمهوری و هیئت دولت توفیق داشتیم در دیار حسینیه ایران شهر بم حضور پیدا کرده که در ابتدای این حضور، بازدید از مدارس کانکسی در این شهرستان داشتیم و در این راستا تصمیم گیری های گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از احداث یک مدرسه در شهرستان بم که اعتبار آن از هفته آینده ابلاغ می شود خبر داد و گفت: دو مدرسه کانکسی در شهر بم وجود دارد که با احداث مدرسه ایمن دانش آموزان این مدارس کانکسی در این مدرسه مستقر خواهند شد.

نوری از وجود ۹ مدرسه کانکسی در شهر بم خبر داد و بیان‌کرد: این مدارس ۲۲ کلاس درس دارند که در هر کلاس ۱۰ دانش آموز حضور دارد و اداره نوسازی مدارس تعهد کرده که در اسرع وقت این مدارس را به کلاس های ایمنی تبدیل کند.

نوری با اشاره به اینکه اعتبار مورد نظر برای احداث مدارس تامین شده است تصریح کرد: بخشی از این اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش و ۴۰ درصد آن نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخشی دیگر نیز توسط خیرین تامین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش به مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان که درسال۸۴ آغاز به ساخت آن آغاز شده اشاره کرد و افزود: این مجتمع با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: این مجتمع به بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به پیچیدگی کار فعلا چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره خانه معلم بم نیز گفت: به دلیل اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان یک مرکز جامع محسوب می شود فعلا برای خانه معلم تصمیمی اتخاذ نمی شود. 

نوری همچنین درباره کارخانه تولید شیر که توسط خیرین در هنرستان کاردانش دخترانه احداث شده بود اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۴ تن در روز شیر در قالب‌های پاستوریزه و هموژنیزه احداث شده و متاسفانه سال‌ها بلااستفاده مانده است.

وی می گوید: به دلیل اینکه این کارخانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده و دستگاه ها نیز از چرخه تولید خارج شده بودند برای راه اندازی و بهره برداری این کارخانه تامین و نگهداری آن ها در دستور کار قرار خواهد گرفت‌.

به گفته وی از دانش آموزان هنرستانی شهرستان بم کمک گرفته می شود تا این مکان به هنرستان تولید کشاورزی تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود فضای آموزشی در این شهرستان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش موظف است تا کمبود فضای آموزشی را جبران کند و این کمبود فضای آموزشی در استان توسط آموزش پرورش استان و نوسازی مدارس بررسی می شود تا در اعتبارات سالانه در نظر گرفته شود.

وی همچنین در بازدید از پژوهشسرای رازی این شهرستان قول اهدای دستگاه نانو جهت تکمیل بیشتر فعالیت های این مرکز را داد و همچنین طی تماس با مسئولان اپراتور همراه اول از آنان خواست تا پشتیبانی این مرکز توسط این اپراتور به صورت ویژه انجام شود .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير آموزش و پرورش بم مدارس کانکسی استانی علمی و آموزشی سفر رییس جمهور به کرمان وزیر آموزش و پرورش شهر بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکهزار و 700 کلاس درس در استان نیمه تمام است، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث پنج هزار کلاس درس در استان نیاز است.

علی مطهری، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، یکهزار و ۳۴ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده است، افزود: آذربایجان‌غربی جزو چهار استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است، لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است.

مطهری،با بیان اینکه مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در مقایسه با سالهای گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است، اضافه کرد: شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است و لازمه تحول، تأمین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این مراسم از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و گفت: برای ساخت این تعداد کلاس درس به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخوندیان افزود: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس و با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین افزود: تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است و تاکنون اعتبارات خوبی برای تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است.

وی، در ادامه خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، برای احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد.

در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی،مدیرکل سابق قدردانی و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست