Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید احسان خاندوزی پیش از ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی کرمان با تسلیت ایام ماه محرم اظهار داشت: در شرایطی هستیم که شاخص تورم و بی‌ثباتی در نظام قیمت‌ها از بین شاخص‌های اقتصاد کلان کشور آن شاخصی است که بیش از همه در وضعیت نامطلوب قرار دارد و باید علاج فوری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نوساناتی که در حوزه قیمت وجود دارد، بیان کرد: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ نرخ تورم بالایی را تجربه کردیم و فشار رفاهی بر خانوارها، مصرف‌کننده و مردم بسیار جدی بود و این فشار برای تولیدکنندگان هم هست.

خاندوزی اضافه کرد: این‌طور نیست تورم فقط مصرف‌کننده را تحت فشار قرار دهد بلکه برنامه‌ریزی و چشم‌انداز برنامه اقتصادی را دستخوش تغییر و تحول می‌کند و نمی‌دانید خودتان را باید با چه قیمتی برای یک یا دو سال آینده آماده کنید.

وی یادآور شد: علاوه بر رونق و کمک به تولید بنا داریم از همه اهرم‌ها و ابزارها در سیاست پولی، مالی و بودجه‌ای استفاده کنیم تا تورم را در اولویت هدف گذاری‌ها قرار دهیم و فعالان اقتصادی باید در جریان هدف‌گذاری دولت باشند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه انضباط دولت را در دستور کار قرار داده‌ایم، تصریح کرد: سخت‌گیری را از دستگاه‌های دولتی و دولت آغاز کرده‌ایم و دولت هرچند می‌دانست افزایش ۱۰ درصدی کارکنان دولت کارگشا نیست اما این را انجام داد تا از جیب مردم از طریق استقراض برندارد.

خاندوزی اضافه کرد: باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود و سیاست پولی به‌نحوی باشد که عملکرد بانک را منضبط کند تا منجر به کنترل نقدینگی شود زیرا اگر امسال هم ۴۰، ۵۰ درصد افزایش نقدینگی داشته باشیم، تورم همچنان باقی می‌ماند بنباراین سیاست‌های کنترلی ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سقفی برای ترازنامه بانک‌ها در هر ماه قرار داده شده است، اظهار داشت: این هنر شبکه بانکی کشور است که تولیدکنندگان بتوانند دسترسی به سرمایه در گردش را داشته باشند و ضربه تولیدی به آنها وارد نشود.

خاندوزی ابراز داشت: برای کمک به رشد تولید و رونق اقتصاد ملی هم جهت‌گیری‌هایی دنبال می‌شود و کمک به تسهیل تولیدکنندگان در دستور کار قار گیرد و مالیات‌ها باید در استان‌ها پرداخت شود و مجلس هم با این مسئله موافقت کرده است.

وی افزود: مالیات‌های ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت که در استان‌های دیگر وصول می‌شد از امسال مجموع مالیات و عوارض آنها به استان ها برمی‌گردد که این می تواند خبر خوبی برای شهرداری‌ها و سایر مجموعه‌ها باشد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ابزارهای لازم برای نقدینگی باید ایجاد شود تا در اختیار فعالیت‌های اقتصادی قرار گیرد و به‌زودی بخش‌نامه‌ای در زمینه مالیات‌ها صادر می‌شود و ما این رویه ناسالم و معیوبی را جمع می‌کنیم که در سال‌های گذشته بخش خصوصی را رنج می‌داده است.

خاندوزی اضافه کرد: تعدادی صادرکننده معتبر داریم و اینکه حساب‌های بخش‌های شفاف و خوشنام و قانون‌مدار یک‌باره و اعلام نشده مسدود شود قابل قبول نیست و حتما باید جبران شود.

وی بیان داشت: بانک‌هایی که ۵۰ درصد سپرده‌های‌شان را در همان استان تسهیلات نمی‌دهند، مرتکب تخلف می‌شوند و برای توسعه منطقه‌ای و استا‌ن‌ها باید مناطق را قوی و توانمند کنیم و اختیارات را به استان‌ها منتقل کنیم تا بهترین تصمیمات در مورد مناطق گرفته شود، بنابراین در وزارت اقتصاد و دارایی تعداد زیادی از اختیارات را تفویظ کرده‌ایم تا در استان‌ها تصمیمات گرفته شود و پرونده‌ها را تعیین‌تکلیف کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر اقتصاد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: بارش باران طی شبانه روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان باعث بروز سیل و تخریب بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی به ویژه در مناطق روستایی شده است.

یداله سلطانی افزود: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان و صدور هشدار سطح نارنجی همه نیرو‌های این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با تاکید بر آماده باش کلیه تیم‌های عملیاتی و پدافند غیر عامل در سطح شرکت، اضافه کرد: همچنین همه ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی و مولد‌های برق اضطراری به حالت آماده به کار، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوی اظهار داشت: بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در شهرستان خوی شد و خساراتی به بار آورده که در روستای ولدیان خط انتقال آب چشمه آسیب دید و همچنین به بخشی از شبکه توزیع این روستا خسارت وارد شد و در روستا‌های خاکمردان و شیرین کندی نیز خسارتی به شبکه توزیع وارد کرد.

سلطانی افزود: تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه آب آشامیدنی تمام شهر‌ها و روستا‌های شهرستان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه به زودی گزارش دقیق خسارت‌ها را اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: همه نیرو‌های خدماتی در آماده باش هستند و با تلاش نیرو‌های عملیاتی شرکت وضعیت آبرسانی در حالت عادی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند