Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل صمت گیلان از اجرای طرح جمع آوری کالای قاچاق بخش لوازم یدکی در گیلان خبر داد و گفت: هر کالای فاقد کد رهگیری و شناسه کالا در بازار به عنوان کالای قاچاق محسوب و جمع آوری می شود.

تیمور پورحیدری در گفت وگو با خبرنگاران، آغاز طرح نظارتی برخورد با کالای قاچاق ویژه لوازم یدکی را طرحی ملی برای ساماندهی عرضه قطعات خودرویی و کیفی سازی عرضه کالا دانست و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح حمایت از تولید داخلی و قطعه سازان توانمند کشور و جلوگیری از ضررهای محتمل بر مصرف کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه این طرح در قالب ۲۰ اکیپ مشترک تخصصی جهت برخورد با کالای قاچاق در مرکز استان و مثابه آن در سایر شهرستان ها شروع شده است، افزود: این طرح از ۱۵ مرداد پس از برگزاری چندین جلسه تشریحی با رئیس اتحادیه لوازم یدکی، نمایندگی های گروه عظام و دفاتر منطقه ای ایران خودرو و سایپا وارد فاز اجرایی شده است و پس از این از عرضه هرگونه لوازم یدکی فاقد شناسه در بازار به شدت جلوگیری می گردد.

وی ۵۳ قلم کالای مشمول طرح جمع آوری قاچاق را برشمرد و اعلام کرد: این طرح حسب تکلیف وزارت صمت و اعلام سازمان حمایت شامل محصولاتی نظیر شمع، صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، کیت کلاچ، رینگ و پیستون، سوپاپ، لامپ، لنت ترمز، لنت کلاچ، انواع تسمه، استارتر، آلترناتور، بلبرینگ، انواع چراغ، پمپ هیدرولیک فرمان، پمپ سوخت، پمپ روغن، رینگ چرخ، پلوس، کمربند ایمنی، برف پاکن، تیغه و بازوی برف پاکن، بوستر ترمز، شیشه، استپرموتور، سیبک، روغن موتور، رادیاتور کندانسور، اواپراتور، ترموسات، کیسه ایمنی هوا، فیلتر روغن، هوا، آب،سوخت و رطوبت گیر، مبدل کاتالیست، شیشه بالا بر، کالیپر ترمز، سیلندر ترمز، آیینه، بوق، پمپ شیشه شور، قفل، غربیلک فرمان، جعبه فرمان، صندلی، وایر شمع، اگزوز، رادیو پخش و مالتی مدیا و انواع سنسسور(حسگر) در فاز اول می شود.

پورحیدیری در بخشی دیگری از سخنان خود از تشکیل ۱۲۲ مورد پرونده قاچاق طی چهار ماه اول نخست سال سخن گفت و عنوان کرد: به طور کلی این تعداد پرونده ماحصل بیش از ۵۰۴۶ مورد بازرسی و تشکیل پرونده به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال در حوزه جرائم و کشفیات قاچاق در انواع اقلام موجود در بازار است که جهت اعمال قانون به تعزیرات ارسال شده است.

وی برخورد با معضل پدیده قاچاق را در اولویت برنامه های نظارتی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: رصد و پایش فعالین تجاری از طریق سامانه الکترونیکی جامع تجارت و انبارها و بررسی میزان شفافیت امور به صورت مستمر انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت قاچاق لوازم یدکی خودرو کالای قاچاق لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم

ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از توقیف ۶ دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال در شهرستان دیلم خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ امید  صابر بعدازظهر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی شهرستان دیلم در حین کنترل محورهای مواصلاتی، به ۶ دستگاه خودرو سواری مشکوک می‌شوند که رانندگان به محض رویت مامورین اقدام به فرار می‌نمایند اما با ایجاد موانع فیزیکی پس از طی مسافتی توقیف شدند.

وی افزود: در بازرسی صورت گرفته از خودروهای متوقف شده انواع کالای قاچاق فاقد مدارک معتبر قانونی را کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده بیش از  ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تعداد ۶ نفر متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟