Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای شش انجمن حوزه «سلامت روان» طی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اضافه شدن تبصره‌ جدید به قانون سازمان نظام روان‌شناسی و استقلال مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی انتقاد کردند و خارج شدن آن از دستورکار مجلس را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه که به امضای دکتر حمید پورشریفی رییس انجمن روان‌شناسی سلامت ایران، دکتر سامان توکلی رییس انجمن علمی روان‌درمانی ایران، دکتر رضا زمانی رییس انجمن روان‌شناسی ایران، دکتر مجید صادقی رییس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، دکتر جواد محمودی قرایی رییس انجمن روان‌پزشکی کودک و نوجوان ایران و دکتر احمدعلی نوربالا رییس انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران رسیده، آمده است: اخیراً طرحی با عنوان "طرح اصلاح ماده‌ی یک قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره‌ جمهوری اسلامی ایران" توسط تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه و در آن قید شده است که "مرجع صدور مجوز فعالیت مشاوره‌ای و مراکز مشاوره بر اساس مبانی و ارزش‌های اسلامی مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ی کشور" باشد.

در ادامه نامه آمده است: طبق قوانین جاری کشور، مراکز دانشگاهی مختلف به آموزش و تربیت روان‌شناسان در گرایش‌های مختلف و با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و معنوی و مذهبی کشور می‌پردازند؛ و در نهایت، دانش‌آموختگان این رشته‌ها، بر اساس حوزه‌های فعالیت حرفه‌ای، پروانه‌ فعالیت خود در زمینه‌ روان‌شناسی و مشاوره را از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دریافت می‌کنند. صدور پروانه‌ فعالیت در زمینه‌ روان‌شناسی و مشاوره‌ روان‌شناسی (licensure) فرایندی جدای از آموزش فراگیران است و صِرفِ وجود دوره‌های آموزشیِ یک رشته در یک سازمان یا مؤسسه‌ آموزشی به معنای آن نیست که این سازمان‌ها و مؤسسات در زمینه‌ی صدور پروانه‌ی فعالیت نیز ورود کنند. کما این که در حال حاضر دانشگاه‌های سراسری و آزاد متعدد در سطح کشور در حال تربیت گرایش‌های مختلف روان‌شناسی هستند اما طبیعتاً و منطقاً، نه خودِ دانشگاه‌ها و نه حتا وزارت علوم به امر صدور پروانه‌ی فعالیت حرفه‌ای وارد نشده‌اند. بنابراین، صِرفِ وجود دوره‌های دانشگاهی در یک نهاد، توجیه‌کننده‌ این نیست که صدور پروانه‌ فعالیت حرفه‌ای را نیز عهده‌دار شود.

در این نامه با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی و آموزشیِ مذهبیِ روحانیت و متفاوت بودن آموزش و فعالیت حرفه‌ای روان‌شناسی با آن، تاکید شده است: «حیطه‌ی فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در زمینه‌ی صدور پروانه‌ی فعالیت حرفه‌ای به روان‌شناسان و مشاوران حیطه‌ای مستقل از فعالیت‌های ترویجی، آموزشی، تبلیغی و مشاوره‌ایِ مذهبی و اسلامیِ روحانیت و حوزه‌های علمیه است. به دلیل سوءبرداشت‌ها و تبعات منفی که تبصره‌ی پیشنهادشده ایجاد خواهد کرد، مخالفت خود را با این طرح و اضافه شدن تبصره‌ مذکور به قانون سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره‌ی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم و تقاضای خارج شدن آن از دستور کار مجلس را داریم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس قالیباف سازمان نظام روان شناسی روان شناسی و مشاوره فعالیت حرفه ای صدور پروانه رییس انجمن ی فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

انجمن سینمای جوانان سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی مورد نظر اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان