Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ایوان نچایف معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به خبر توافق برن و کی‌یف پیرامون موضوع ماموریت حفاظت از منافع اوکراینی‌ها در مسکو توسط سوییس تاکید کرد: وزارت خارجه روسیه پیش از این در پاسخ به نظرخواهی‌های برن در این زمینه اعلام کرده بود که این کشور بی‌طرفی‌اش را از دست داده است و نمی‌تواند به عنوان نماینده دیپلماتیک اوکراین در روسیه فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه سوییس با بی‌توجهی به مواضع روسیه پیرامون این مساله، گفت‌وگو با طرف اوکراینی را در زمینه نمایندگی مشترک پیشنهاد داده است، افزود: این اقدام برن تنها مواضع مسکو را در این باره تقویت می‌کند.

رسانه‌های خبری سوییس پیشتر از توافق میان کی‌یف و برن در زمینه «مأموریت حفاظت از منافع اوکراین در روسیه» توسط دولت برن خبر داده و اعلام کرده بودند که این ماموریت تنها با موافقت روسیه امکان اجرا خواهد داشت.

«مأموریت حفاظت از منافع اوکراین در روسیه» (mandate of a protecting power) برای سوییس امکان نمایندگی دیپلماتیک کی‌یف را در مسکو در شرایط حاضر که روابط میان روسیه و اوکراین قطع شده است، فراهم می‌کند.

برپایه این گزارش، نچایف همچنین مشارکت‌ دولت برن با غربی‌ها و اوکراین در ایجاد "کارزار روس‌هراسی" را نمونه‌ای از رفتارهای جانب‌دارانه علیه روسیه عنوان و خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود دولتی با این گونه اقدامات به دنبال کمک‌رسانی و خدمات سازنده باشد.

رسانه‌های خبری سوییس پیشتر از توافق میان کی‌یف و برن در زمینه «مأموریت حفاظت از منافع اوکراین در روسیه» توسط دولت برن خبر داده و اعلام کرده بودند که این ماموریت تنها با موافقت روسیه امکان اجرا خواهد داشت.

به گفته نچایف، مسکو امیدوار است که در فرایند انجام مذاکرات تبادل اسرا، منافع طرفین در نظر گرفته شود.

آمریکا از روسیه خواسته است دو تبعه‌اش به نام های «بریتنی گرینر» و «پل ویلان» را که از تفنگداران سابق آمریکا هستند، آزاد کند تا واشنگتن هم در مقابل «ویکتور بوت» تبعه روسی را آزاد کند.

برچسب‌ها اوکراین کی یف روسیه واشنگتن سوئیس ایالات متحده آمریکا بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین کی یف روسیه اوکراین کی یف روسیه واشنگتن سوئیس ایالات متحده آمریکا بحران اوکراین اوکراین در روسیه حفاظت از منافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کاخ سفید تائید کرد که مخفیانه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را آغاز کرده است. این خبر چند روز پس از آن علنی شد که کنگره آمریکا با اختصاص بسته ۶۱ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین موافقت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین