Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز میز اقتصاد به بررسی توزیع عادلانه سوخت و گازوئیل و آخرین وضعیت نصب سهپتن در کامیون ها با حضور مسئولان از سازمان راهداری، پلیس راهور، شرکت فرآورده های پخش نفت و انجمن کامیون‌داران پرداخت.

مصرف فرآورده های نفتی چه میزان است و چقدر رشد داشته است؟

مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:  هم اکنون ۱۰۶ میلیون لیتر در روز میزان عرضه فرآورده های نفتی در بخش های مختلف است و افزایش مصرف  نسبت به گذشته حدود ۸ درصد  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به آنکه امسال فرآیندهای مختلف در ارتباط با انتقال انرژی مطرح بوده در بخش غیر نیروگاهی ۵ درصد و نفت گاز نیروگاهی رشد برداشت ۳۴ درصد بوده که در مجموع  امسال ۱۱.۷ درصد رشد داشته ایم .

 چرا مصوبه نصب سپهتن و تخصیص سوخت تا به امروز اجرایی نشده است؟

حمدالهی : تا الان مراحل نصب سامانه انجام شده و در اتوبوس ها این سامانه نصب شده است . با ۴ دستگاه از جمله سازمان راهداری، وزارت نفت، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و پلیس راهور تشکیل جلسه داده ایم اما پلیس راهور اعلام کرده است که این نصب نیاز به انجام مراحل امنیتی و فنی دارد که هم‌اکنون این اقدامات هم انجام شده است و به زودی به مرحله تعیین شرکت می رویم.

 

سامانه سپهتن چرا در کامیون ها نصب نشده است؟

 حمدالهی : در  شورای اقتصاد مصوب شد که دستگاه های مربوطه تفاهم نامه را  امضا کرده اند اما هنوز  در حوزه کامیون ها اجرایی نشده است ولی خوشبختانه توانسته ایم این طرح را در اتوبوس ها اجرایی کنیم.

هم سازمان راهداری و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و هم شرکت نفت این موافقت نامه را  امضا کرده اند ام  پلیس راهور  اعلام کرده که نیاز به پیوست فنی و امنیتی دارد که به زودی این پیوست ارائه می شود و تا هفته آینده موافقت نامه را امضا می‌کنیم. 

 شرکت های مالی و فنی در این خصوص شناسایی شده که این سامانه را نصب کنند  و برنامه عملیاتی را  تا ماه آینده  شروع می کنیم. 

چه تعداد و در چه زمانی باید این سامانه سپهتن را نصب کنند؟

تا پایان شهریور شرکت ها انتخاب شده و ۳۵۰ هزار کامیون باید سامانه سپهتن را نصب کنند.

این  تعلل ها  برای چرخه سوخت کشور آسیب زا است؟

رضا نوار سخنگوی جایگاه صنف جایگاه داران: در عرضه گازوئیل، عدم نصب سپهتن و تخصیص سوخت زیان های بسیاری به جایگاه ها وارد کرده است چرا که همیشه سیستم دولتی بهترین راه را آسان ترین راه می داند.

در اثر این تاخیر ها زیان های زیادی به جایگاه های سوخت وارد شده و صف های طولانی که تشکیل می شود .محدودیت ها برای جایگاه عرضه سوخت برای ما قابل پذیرش نیست و باید الگوی مشخص برای خودروها داشته باشیم. فاز اول طرح یک سال باید طول می کشید نه ۷ تا ۸ سال .

 در جایگاه سوخت ما همواره با مردم مواجه هستیم بنابراین باید اجرای این طرح را تسریع کنند.

 

تاخیر ایجاد سامانه سپهتن تخصیص یابد و قرار بود سهمیه قطع شود؟

 

نژاد علی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی : سهمیه بندی بر اساس روال منطقی در حال انجام است اما با ایجاد این سامانه براساس سهیمه پایه کاهش و سهمیه براساس پیمایش در اختیار ناوگان قرار می گیرد.

در حال حاضر مجبور هستیم براساس عملکرد ماه گذشته به ماه جدید سهمیه تخصیص دهیم. اما در صورت نصب سپهتن تمامی این سهمیه براساس پیمایش انجام می شود‌ و سهمیه براساس آنلاین اختصاص می یابد.

ما فاز اجرایی را در حوزه شرکت ملی پخش فرآورده ها بر عهده داریم و تخصیص سوخت براساس اطلاعاتی است که به صورت آفلاین  از طریق  سامانه جامع پیمایش دریافت می شود و البته‌  با راه اندازی سامانه سپهتن  امکان دریافت اطلاعات به صورت آنلاین فعال می شود.

 تعلل در اجرای این طرح چه مشکلاتی برای شما ایجاد کرده است؟

احمدکریمی دبیر کانون کامیون داران: قرار است ناوگانی که متعلق به اشخاص و افراد تحت پوشش انجمن های کامیون داران است، مجهز به سپهتن شود و حتی در یک جلسه ما را دعوت نکردند تعلل در اجرای این طرح تاکنون زیان های بسیاری به ویژه به کامیون های که در مسافت های کوتاه فعالیت می کنند وارد کرده است 

تعلل دستگاه در نصب سامانه سپهتن چه قدر بر قاچاق موثر است؟

/// دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

بعد از حمله سایبری شرکت ملی نفت ارسال داده به سازمان راهداری به صورت آفلاین بوده که باید  تمامی این اطلاعات برخط شود و شارژ آنلاین شود 

پیش از اجرای طرح سهمیه میزان مصرف سوخت ۱۲۰میلیون لیتر بود اما علی رغم مخاطبان و افزایش مصرف به ۵۰ میلیون لیتر کاهش یافته که نشان دهنده موفقیت اجرای این طرح است اما آنچه صحبت می کند ناوگان برون شهری است در حال حاضر در ناوگان درون شهری  سهیمه سوخت پایه کاهش یافته بنابراین باید این طرح کاهش سهمیه پایه هم در این طرح اجرایی شود.

سهیمه پایه کاهش یافته است؟

نژاد علی: وقتی سپهتن نصب شود سهمیه پایه از بین می رود.

سرهنگ محبی سرپرست پلس فراجا:  پلیس راهور در اجرای این طرح  آمادگی کامل دارد و ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس سپهتن نصب شده  است.

از اواخر مهر سامانه سپهتن بر روی دستگاه‌های باربری نصب می شود و اواخر مهرماه پلیس آمادگی کامل اجرای این طرح را دارد چراکه اجرای این طرح مزیت های خوبی خواهد داشت  و زمینه ساز کاهش تخلفات رانندگی و کاهش زمان سفر و بهینه سازی مصرف سوخت خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه سپهتن سازمان راهداری سازمان راهداری اجرای این طرح سامانه سپهتن فرآورده ها پلیس راهور کامیون ها مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس عرب پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مرکز مبارزه با قاچاق فرماندهی انتظامی سمنان، از کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان با اشراف نیروی انتظامی خبر داد.

وی با بیان اینکه مأموران انتظامی شهرستان در پی گشت زنی‌های هدفمند به یک دستگاه کامیون مشکوک می‌شوند، افزود: این کامیون تانکر دار با دستور مأموران انتظامی متوقف و بازرسی از آن آغاز می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان با بیان اینکه مأموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی که دارند همواره عرصه را برای قاچاق بران تنگ کرده اند، تاکید کرد: در بازرسی از خودرو، ۱۸ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

عرب بیان کرد: کارشناسان ارزش این محموله را شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده است.

کد خبر 6094107

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت