Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در این مراسم و در فضایی صمیمی با خانواده های شهدای والامقام مزار شریف دیدار و گفتگو کرد.

این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از صحبت های آغازین مسعودیان دستیار وزیر امورخارجه در امور ایثارگران، خانواده های محترم شهدای مزارشریف به بیان نظرات، دیدگاهها و برخی انتظارات خود از وزارت امور خارجه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست نامگذاری یک روز به عنوان روز دیپلمات در تقویم جمهوری اسلامی ایران، از جمله درخواست های مهم خانواده های معزز شهدای مزارشریف بود.

ضرورت مشخص تر شدن ابعاد مختلف این فاجعه و مسئولیت آمران، عاملان و مسببان این حادثه ناگوار در دولت افغانستان درخواست دیگر خانواده محترم شهدا در این مراسم بود.

پس از صحبت ها و طرح درخواست های خانواده های محترم شهدا، وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی، با اشاره به تقارن این مراسم با ایام سوگواری محرم و عاشورای حسینی و عرض تسلیت و تعزیت به این‌مناسبت، بر اهمیت صیانت و پاسداشت پیام خون شهدای مزارشریف اعم از ۸ دیپلمات و نیز یک خبرنگار کشورمان که مظلومانه در محل نمایندگی کشورمان در مزارشریف به شهادت رسیدند، تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده شهدای حادثه مزارشریف، از خانواده شهید صارمی خبرنگار شهید ایرنا نیز که در مراسم حضور داشت، تکریم و طی اظهاراتی از جامعه خبرنگاران کشور تجلیل کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پیگیری روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه با مسئولین حکومت سرپرستی افغانستان را مسؤلیت دستگاه دیپلماسی کشور اعلام داشت و تاکید کرد که همواره در مذاکرات مختلف با مقامات مذکور، موضوع شهادت دیپلماتها در مزارشریف مطرح شده و روشن شدن ابعاد این حادثه و مسئولیت پذیری آنان به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شده است.

وزیر امور خارجه با بیان این موضوع که همزمان با برگزاری این مراسم در تهران، وزیر نیروی کشورمان برای مذاکرات مربوط به حقابه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند در کابل حضور دارد، اظهار داشت که این همزمانی، حاکی از جدیت و مداومت تلاش های دستگاه دیپلماسی در پیگیری‌ مطالبات و حقوق مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است و وزارت امور خارجه به نمایندگی از شما خانواده های محترم شهدا، این موضوع را پیگیری خواهد نمود.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر وزارت امورخارجه به خانواده های معزز شهدا تقدیم شد.

پیش از سخنان وزیر امور خارجه، آقایان فتحعلی معاون اداری و مالی، بیکدلی معاون کنسولی و امور مجلس و موسوی مدیرکل آسیای جنوبی هم طی سخنانی، ضمن تشریح جایگاه والای شهدا، به تبیین ابعاد مختلف حادثه مزار شریف پرداختند.

311311

کد خبر 1660967

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه محترم شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد