Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ضمن اشاره به کاهش مصرف میوه از سبد خرید خانوارها اظهارکرد: كاهش مصرف میوه در سبد خانوار آن‌هم به سبب افزایش نرخ این محصولات غیرقابل‌انکار است؛ اما باید در نظر گرفت زمانی که شوک گرانی نرخ به تمام بخش‌های اقتصادی و سایر کالا در بازارها رسیده چطور نرخ میوه نباید افزایش داشته باشد؟ بدیهی است که با‌ افزایش قیمت سایر‌ کالاها، نرخ میوه نیز دچار افزایش می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رسالت؛ اسدالله کارگر افزود: مطابق آمارها برخی از خانوارها در شرایط کنونی اقدام به خرید ضایعات و دور ريزمیوه می‌کنند، اگرچه این موضوع در بین خانواده‌ها بسیار کم است، اما نباید از این اتفاق به‌راحتی گذشت و اجازه داد که میوه از‌ سبد خانوارها کاهش پیدا کند.

کارگر تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که میوه از سبد خانوارها کاهش پیدا کند و حذف گردد. دراین راستا ضایعات میوه مدتی است که موردبررسی کارشناسان و فعالان در عرصه میوه و تره‌بار قرارگرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین خاطرنشان کرد: اتحادیه به دنبال برنامه‌ای است که پیش از رسیدن میوه‌ها‌ به ضایعات، آن‌ها را خشک کند. این هدف به سبب کاهش دورریز میوه است امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور این سیاست اجرایی شود.

وی بابیان این‌که در وضعیت فعلی میوه گران نیست، متذکر شد: حاشیه‌های تورم‌زا موجب گرانی میوه و سبزی در بازارهای کشور شده است. میوه پس از خروج از میدان اصلی و توزیع در واحدهای عرضه‌کننده سطح شهر می‌رسد و به طورحتم در این مسیر دستخوش افزایش نرخ در بخش‌های مختلف مانند حمل‌ونقل، اجاره واحد صنفی، دستمزد و بیمه کارگر، مالیات و سایر هزینه‌های جاری خواهد شد.او در پایان این گفت‌وگو‌ بیان داشت: در سال جاری‌ حاشیه‌های‌‌ تورم‌زا باعث شد تا‌ میوه افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی را تجربه‌ کند. درچنین شرایطی مردم ناگزیرند که خرید و مصرف میوه خود را مدیریت می‌کنند اما بازهم مصرف میوه بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: اتحادیه میوه اسدالله کارگر مصرف میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید