Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانش آموختگی دوره ۱۸ تکاوری مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی ارتش منجیل در اردوگاه صحرایی شهید مولایی گفت: حماسه فتح خرمشهر، عملیات ثامن الائمه، بیت المقدس و والفجر و پدافند در جزایر و سکو‌های نفتی، عملیات مروارید و بیش از ۲۰۰ عملیات اسکورت دریایی سابقه درخشانی است که نیروی دریایی ارتش در شناسنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: در طول عمر بابرکت ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌ایم، می‌ایستیم و خواهیم ایستاد، ارزش‌های انقلاب ایستادگی در مقابل ظلم است.

وی در ادامه گفت: این دوره ها، دوره‌های دانش آموختگی عاشورایی است، امروز بحث ما بازدارندگی است تا هیچ دشمنی فکر تعرض به کشور ما نکند و مهمترین مولفه ارتقاء بازدارندگی نیرو‌های مسلح داشتن نیروی انسانی مومن، معتقد، ولایتمدار، شهادت طلب، با شهامت و آموزش دیده است.

معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیرو‌های تفنگدار ضمن نگهداری از تجهیزات آماده به کار، تجهیزات جدیدی ساخته اند.

سیاری گفت: به لطف خدا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانطور که در دفاع مقدس افتخارات زیادی آفرید افتخار آفرین است، اقتصاد کشور توسط نیروی دریایی حفظ می‌شود، بیش از ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کرده است تا اقتصاد کشور سالم بماند، در خلیج فارس اجازه نداد هیچ کشوری مگر با اجازه جمهوری اسلامی ایران در آبهایش حضور یابد و سیادت و اقتدار دریایی و اقتصاد کشور را حفظ کرده است و با افتخار در دریای آزاد حضور دارد.

وی در خصوص اتفاق دریای سرخ افزود: این دریا تا مرز ایران در بندر عباس ۳ هزار کیلومتر فاصله دارد و یک سری قایق تندرو به کشتی تجاری ایران حمله می‌کنند و کشتی تقاضای کمک می‌کند، تکاوران نیروی دریایی حاضر به اتفاق ناوشکن جماران که در منطقه در حال گشت زنی است کشتی را نجات می‌دهند و قایق‌ها را فراری می‌دهند که این نشان‌دهنده اقتدار است.

معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه این تمرینات و حرکات و ماموریت‌هایی که انجام می‌شود یک نوع رزمایش است و همین ناوگروه هوایی که الان در دریای سرخ، مدیترانه، مدار ۱۰ درجه، خلیج عدن و باب المندب حضور دارند همه یک نوع رزمایش و عملیات است، چون هر جا دور از سرزمین ما باید بتوانیم پرچم را به نمایش بگذاریم یعنی توانمندی کشور را نشان داده ایم.

امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: با اشاره به دو مرکز آموزش مهم و اثرگذار گیلان مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل و فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی حضرت امام باقر علیه السلام رشت جوانانی که ناوشکن‌های جماران و دنا و تفتان را هدایت می‌کنند، در دریای آزاد زیردریایی را می‌برند و پروازی‌ها را به حرکت در می‌آورند آموزش دیده همین ۲ مرکز هستند.

وی با اشاره به رزمایش امروز گفت: نمایندگان تکاوران یک تمرین رزمی را به معرض نمایش گذاشتند که بسیار اثرگذار و یادآور سفیر گلوله بود که بدانیم امروز کشور ما نیاز به آمادگی دارد و این آمادگی توسط این عزیزان به دست می‌آید.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: نیروی دریایی در طول سال رزمایش‌های متعددی دارد و در دریای جنوب رزمایش تخصصی متفاوتی اعم از تکاوران دریایی، موشکی، جنگال، هوادریا و زیردریایی انجام می‌شود و پایان سال نیز رزمایش مشترک بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران را باز هم برای نمایش قدرت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی و نیروی مسلح به معرض نمایش می‌گذاریم.

دریادار دوم ستاد گودرز بهرامی فرمانده مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل نیز در این مراسم گفت: ۶۰ نفر از دوره دیدگان این مرکز در ۱۹هفته آموزش‌های نظری، عملی، میدانی و مهارتی را فراگرفتند.

همچنین از مربیان، اساتید و دانش آموختگان تجلیل و پیش از آغاز مراسم هم رزمایش تفنگداران و تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی نیروی دریایی تفنگداران و تکاوران دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی دریایی ارتش مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود