Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:14:21 GMT

آب چشمه کوهرنگ وارد مدار بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۴۸۹۸

آب چشمه کوهرنگ وارد مدار بهره‌برداری شد

مراد محمودی پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از آب چشمه کوهرنگ زلال‌سازی و وارد مدار می‌شود این در حالیست که در شرایط عادی ۳۷۰ لیتر بر ثانیه آب چشمه وارد مدار می‌شد که این موضوع نشان می‌دهد همچنان با کمبود آب روبرو هستیم و باید تا رفع کامل کدورت چشمه مصرف آب در استان را مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن ۱۰ چاه جدید نیز به منابع آب خط انتقال اضافه شد که دبی این تعداد چاه نیز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است که با این وجود همچنان ۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهرها و روستاهای مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ وجود دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روند کاهش کدورت چشمه کوهرنگ آغاز شده است و امید می‌رود طی روزهای آینده به حالت نرمال برسد.

به گفته محمودی مخازن شهرکرد به سبب کمبود آب طی روزهای اخیر خالی شده است و تا زمانی که این مخازن پر از آب شود ساعاتی به طول می‌انجامد از همین رو همچنان آب در شهرکرد و سایر مناطق مسیر خط انتقال کوهرنگ با افت فشار همراه است و مدتی زمان می‌برد تا به حالت پایدار برسد.

وی خاطرنشان کرد: همچنان از مردم استان تقاضا می‌شود تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا منابع آب در حالت پایدار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

برچسب‌ها کوهرنگ چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب کوهرنگ چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب آب چشمه کوهرنگ لیتر بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا  دارای دو سوئیت اقامتی است.
اخلاقی با بیان اینکه اقامتگاه سنتی با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۶ نفر به‌صورت مستقیم  فراهم شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳