Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی مجذوبی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عامل میکروبی اسهال عفونی علت ابتلای اهالی روستای چنارعلیای اسدآباد بود.

وی با تکذیب برخی شایعات منتشره در فضای مجازی با عنوان مسمومیت ناشی از شربت نذری بیان کرد: علت بیماری و بستری کودکان و برخی از بزرگسالان روستای چنار علیای اسدآباد عامل میکروبی اسهال عفونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با تاکید به اینکه در مجموع ۲۶۰ بیمار به صورت سرپایی برای درمان این بیماری به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند افزود: از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستان‌های اسدآباد و بعثت بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹ نفر از این افراد بزرگسال و مابقی در گروه سنی اطفال و کودکان بودند گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیمار بدحال نداریم و این بیماری کنترل شده است.

مجذوبی خاطرنشان کرد: بررسی مواد غذایی، آب آشامیدنی و نتایج آزمایش‌های بیماران به این نتیجه منجر شد که بیماری از نوع اسهال عفونی بوده و عامل دیگری جز عامل میکروبی در این همه‌گیری محدود دخیل نبوده است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت بهداشت فردی علت بروز این اسهال عفونی بوده است عنوان کرد: لازم است کودکان و بزرگسالان برای ممانعت از شیوع این همه گیری به بهداشت فردی توجه بیشتری داشته باشند. 

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری عفونی مسمومیت اسهال عفونی عامل میکروبی اسهال عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است

امام‌ جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان است‌‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی  با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد. پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص و رو به بهبودی رفت.

متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اطلاعات خبرنگار تسنیم، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت