Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@23:15:25 GMT

اتهام زنی وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۵۹۹۹

اتهام زنی وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به نقل از اسپوتنیک، «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس که نامزد نخست وزیری این کشور است، در اظهاراتی انتخاباتی که به نظر می‌رسد برای جلب نظر اعضای تندور حزب محافظه کار عنوان شده، ادعا کرده که لندن و جامعه جهانی باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند.

این ادعای وزیرخارجه انگلیس در حالی مطرح شده که ایران تا کنون پای بندی کامل خود به توافق هسته‌ای را در صورت پای بندی همه طرف‌های غربی و آمریکا به آن اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران همچنین تا کنون به دفعات هرگونه فعالیت غیرصلح آمیز هسته‌ای را به شدت رد کرده است.

ادعای وزیرخارجه انگلیس که در فضای رقابت‌های انتخاباتی در لندن صورت گرفته، در حالی است که تا کنون آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش‌های متعدد خود صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تائید کرده است.

وزیرخارجه انگلیس در ادعاهای خود همچنین افزوده است که لندن به همکاری‌ها برای به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد، هرچند این مقام انگلیسی در این ارتباط توضیحی ارائه نداده که چرا طی چند سال گذشته و پس از امضای توافق هسته‌ای با ایران، شرکت‌های انگلیسی و دولت این کشور همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را در سطح بسیار محدود و براساس تحریم‌های یکجانبه آمریکا دنبال کرده اند؟

این در حالی است که ایران تا کنون بیشترین همکاری‌ها در راستای پای بندی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای را نشان داده است، هرچند به گفته مقامات ایرانی، تهران با بدعهدی و عهدشکنی طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای روبروست./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیرخارجه انگلیس لیز تراس وزیرخارجه انگلیس توافق هسته ای تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به دستگیری چند مظنون به جاسوسی علیه چین این اتهامات را تهمت دانسته وتاکید کرد که آلمان موظف است به این طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، خشم در برابر اتهامات جاسوسی وارد شده به چین از طرف آلمان افزایش یافته و لحن این کشور تشدید شده است. دولت چین اعلام کرده که اینها تهمت‌ هستند و آلمان موظف است "به طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد."

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پس از اتهامات جاسوسی علیه چین و احضار سفیر آلمان، پکن بار دیگر به صورت شفاهی بر بی گناهی خود در این ماجرا تاکید کرد: پرونده به اصطلاح جاسوسی چین یک اختراع خالص است.

وانگ ادامه داد: پکن قاطعانه از خود در برابر هرگونه تهمت و تحقیر چین دفاع می کند. پکن از آلمان می‌خواهد که در برابر تلاش‌ها برای آسیب رساندن به روابط دوجانبه هوشیار باشد و به نمایش مسخره سیاسی ضد چینی پایان دهد.

پس از دستگیری چهار مظنون در آلمان که متهم به جاسوسی برای چین هستند، پاتریشیا فلور، سفیر آلمان در پکن روز پنجشنبه توسط مقامات چین احضار شد. با این حال، فلور اجازه نداد این مانور او را بترساند وبا اعتماد به نفس گفت: این "یک حرکت بسیار روشنگر" بود، اما حداقل فرصت خوبی برای توضیح چند چیز بود. وی در پیام رسان X نوشت: "ما جاسوسی را در آلمان تحمل نمی کنیم. دموکراسی آلمان با ابزار قانون اساسی محافظت خواهد شد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت که رهبری پکن بلافاصله پس از این دستگیری ها با عصبانیت واکنش نشان داد: این اتهامات در خدمت "تهمت و سرکوب چین" بود. به گفته وی در اینجا مسئله "از بین بردن فضای همکاری بین چین و اروپا" مطرح است. کارمندانی که در آلمان روی این پرونده ها کار می کنند باید "ذهنیت جنگ سرد خود را کنار بگذارند."

چهار شهروند آلمانی در ابتدای هفته به اتها جاسوسی برای چین بازداشت شدند. مورد بازداشت جیان جی، کارمند ماکسیمیلیان کرا، کاندیدای برتر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا، ، به ویژه برجسته است. به گفته دادستان کل فدرال، جیان متهم است که به عنوان مامور یک سرویس مخفی خارجی در یک پرونده بسیار جدی عمل کرده است.

سفارت چین در رابطه با دستگیری اتباع آلمانی به اتهام انجام خدمات مخفی و جاسوسی برای چین گفت: ما از طرف آلمانی می‌خواهیم که از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن این کشور دست بردارد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان یکی از دستگیر شدگان را متهم می کند که به اطلاعاتی در مورد فناوری های نوآورانه ای دست یافته است که می تواند به نمایندگی از چین مورد استفاده نظامی قرار گیرد. گفته می شود او برای این منظور از یک زوج آلمانی استفاده کرده است. هر سه مظنون متهم به عمل به عنوان مامور سرویس مخفی و نقض قانون تجارت خارجی هستند.

بعد از آن رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دادستان کل فدرال آلمان جیان جی، دستیار نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا راهم با اتهامی مشابه بازداشت کرده است.

وی به عنوان دستیار ماکسیمیلیان کرا، نماینده پارلمان اروپا از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان کار می کند و گفته می شود که در بروکسل و درسدن زندگی می کند. بازرسان بر این باورند که وی در این نقش اطلاعاتی را از عملیات پارلمانی به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) مخابره کرده است. بخصوص آنها او را به جاسوسی از اعضای مخالف چین در آلمان متهم می کنند.

در انگلیس نیز اخیرا یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده اند.

دیدار وزیر دفاع ایران با وزرای دفاع روسیه و چینچین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران