Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل از تعداد کودکان فلسطینی که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از روزنامه القدس العربی، میچل باچله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعداد کودکان فلسطینی که در حملات اسرائیل در آغاز سال میلادی کنونی به شهادت رسیده‌اند به ۳۷ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب زدن به کودکان در جریان درگیری یک مسئله بسیار ناراحت کننده است و قتل تعداد زیادی از کودکان در سال میلادی کنونی یک مسئله غیر عاقلانه است. از ۴۸ فلسطینی که در حمله اخیر اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند ۲۲ تن غیر نظامی هستند که از جمله آنها ۱۷ کودک و چهار زن هستند. از بین ۳۶۰ فلسطینی که زخمی شده‌اند نزدیک به دو سوم آنها غیر نظامی هستند که از جمله ۱۵۱ کودک، ۵۸ زن و ۱۹ سالخورده و ۱۹ مسن هستند. در برخی از حوادث کودکان بیشترین قربانیان هستند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی اهداف غیرنظامی زیادی را مورد مورد حمله قرار داد که موجب زخمی شدن غیر نظامیان و آسیب رسیدن به مراکز غیر نظامی شده است. براساس قوانین بین المللی انسانی حمله‌ای که ممکن است به قتل و زخمی شدن غیر نظامیان و آسیب رسیدن به مراکز غیر نظامی منجر شود ممنوع است. باید چنین حملاتی متوقف شود. با وجود اینکه آتش بس بعد از تنش اخیر در غزه پایدار است اما تنش‌ها در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و چهار فلسطینی به ضرب گلوله اسرائیلی‌ها در نابلس و الخلیل کشته شدند که از جمله آنها دو کودک هستند.

باچله تأکید کرد: استفاده گسترده از مهمات از سوی نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی در سال ۲۰۲۲ منجر به افزایش نگران کننده تعداد کشته شدگان فلسطینی شده است. نیروهای اسرائیلی در بیشتر حملات از زور زیاد استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد نقض قوانین حقوق بشر بین المللی است. ما خواهان انجام تحقیقات فوری و مستقل و شفاف در تمام حوادثی هستیم که در آن ها یک فرد کشته یا زخمی شده است.

باچله گفت: اسرائیل قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر را در کرانه باختری و غزه نقض می‌کند و به صورت غیر ضروری و غیر متناسب از زور استفاده می‌کند. مجازات نشدن و نقض‌های طولانی مدت منجر به افزایش خشونت و تکرار نقض‌ها می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل حقوق بشر سازمان ملل غیر نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت ۳۴ نفر از فلسطینیان در حملات امروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حملات امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیده‌اند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند و ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

وزارتخانه یادشده افزود: در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

شماره شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۴۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر افزایش یافته است.

طبق این گزارش، هنوز بیش از ۷ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است