Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو فرصتی برای ارائه محصولات با فناوری بالاست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به اهمیت حضور ایران در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو، اظهار داشت: بیش از آنکه برای کشور‌ها سود صادرات مهم باشد، این نکته دارای اهمیت است که چه کالایی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یک شاخص جهانی در خصوص صادرات وجود دارد به نام شاخص پیچیدگی؛ که در آن میان صادرات مواد غذایی با محصولاتی که از فناوری بالا برخوردارند تفاوت بسیاری وجود دارد.
فاطمی امین با بیان اینکه هر چه محصولات صادراتی یک کشوراز فناوری پیچیده تری برخوردار باشد، شاخص جهانی آن کشور ارتقا پیدا می‌کند، گفت: در تعیین جدول کشور‌ها به این موضوع نگاه می‌کنند که چند کشور در دنیا در حال تولید آن محصول صادراتی هستند و چند کشور نیز وارد کننده هستند. هر چه تعداد تولید کننده کمتر و واردکننده بیشتر باشد، آن کالا ارزش بیشتری پیدا می‌کند.
وی حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو را فرصتی برای ارائه محصولات با فناوری بالا خواند و گفت: وقتی ما پهپاد، دستگاه اکسیژن ساز و ربات جراح به کشور‌های مختلف صادر می‌کنیم، نشان از قدرت ما دارد و به شناخته شدن ما در جهان کمک می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در تجارت با روسیه، پیوند‌های اقتصادی اهمیت دارد، گفت: پیوند‌های اقتصادی به تحکیم روابط دو کشور می‌انجامد و همچنین روسیه یک کشور دارای فناوری بالا محسوب می‌شود و صادرات قطعات خودرو یا توربین و دیگر محصولات با فناوری بالا به این کشور نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.
فاطمی امین تاکید کرد: در تجارت با هر کشور لازم است که کسب و کار‌ها به هم پیوند بخورند و این پیوند تنها با صادرات و واردات ممکن نیست، بلکه باید به تولید مشترک و تاسیس شرکت‌های مشترک فکر کنیم تا این پیوند‌ها ناگسستنی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به موضوع ثبات در قیمت، کیفیت و مقدار کالای صادرات گفت: حضور در بازار‌های بزرگ نیازمند کار‌های بزرگ است، شما نمی‌توانید در بازار بزرگی مانند روسیه هر روز در کیفیت و قیمت به بهانه‌های مختلف تغییرات ایجاد کنید چرا که این امر منجر به بی اعتمادی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فاطمی امین اتومبیل مسکو محصولات با فناوری بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲۵ محصول برتر از بین دو هزار و ۵۰۰ نمونه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد عسگری مدیر کل و سرمایه‌گذاری پارک فناوری پردیس در حاشیه اینوتکس گفت: سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس با هدف هم افزایی همه اجزا اکوسیستم فناوری با شعار  همه اجزای زیست بوم نوآوری زیر یک سقف هستند در حال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره پیشگامان در سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، برگزاری پاویون محصولات فناورانه برتر کل کشور و همچنین رونمایی از تعدادی محصول با فناوری بالا باحضور مقامات عالی رتبه کشوری ازجمله وزراء، معاونین رئیس جمهور، صاحب‌نظران صنایع و مشتریان محصولات را در برخواهد گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس و طبق روند‌های پیش‌بینی شده برای ارزیابی محصولات، طی این فراخوان از شرکت‌های متقاضی که دستاورد‌های جدیدی در تولید محصولات دانشی حوزه‌های مختلف فناوری داشته‌اند دعوت می‌شود تا در فرایند انتخاب برترین محصولات و دستاورد‌های فناورانه کشور مشارکت کنند.

وی افزود: فراخوان این بخش از اسفند ماه سال گذشته منتشر شده و از بین دو هزار و ۵۰۰ محصول، ۲۵ محصول بر اساس شاخص‌های متعدد مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب شده اند تا به عنوان طرح‌های برتر معرفی شوند.

عسگری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره اینوتکس کم کردن فاصله محصول با بازار است، افزود: یکی از راهکار‌ها حضور شرکت‌ها در نمایشگاه مختلف و نمایشگاه دستاورد‌های آنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024
  • انتخاب ۲۵ محصول برتر از بین دو هزار و ۵۰۰ نمونه
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟