Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:18:35 GMT

کاهش ۵ صدم درصدی نرخ سود بازار بین بانکی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۷۶۲۵

کاهش ۵ صدم درصدی نرخ سود بازار بین بانکی

به گزارش خبرنگار مهر، سود بازار بین بانکی در روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه از سوی بانک مرکزی به نرخ ۲۰.۵۹ درصد اعلام شد که در مقایسه با آخرین نرخ سود دریافتی از این بازار با کاهش ۰.۰۵ درصدی مواجه است.

بر اساس این گزارش نرخ سود بازار بین بانکی برای هفته منتهی به ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ به ۲۰.۶۴ درصد رسیده بود که از کاهش محسوسی حکایت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل نرخ توافق باز خرید یا به اصطلاح عملیات رپو (Repurchase Agreement) اوراق بهادار برای بانک‌ها نیز در پایان هفته‌ای که گذشت همچنان بدون تغییر با نرخ ۲۰ درصد اعلام شده است.

نرخ اعتبار گیری قاعده مند از سوی بانک مرکزی نیز در پایان هفته منتهی به ۱۹ مرداد امسال همچنان ثابت بود و با نرخ ۲۲ درصد درج شده است. نرخ سپرده گذاری قاعده مند نیز در این دوره زمانی همچنان ۱۴ درصد است.

در سپرده‌گذاری قاعده‌مند بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند منابع مازاد خود را نزد بانک مرکزی سپرده‌گذاری و نرخ سود کف دالان بازار بین بانکی را دریافت کنند. از طرف دیگر، اعتبارگیری قاعده‌مند به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی امکان می‌دهد کسری‌های کوتاه‌مدت خود را با ارائه وثیقه و در نرخ سود سقف دالان از بانک مرکزی تأمین کنند.

به گزارش مهر، نرخ سود بین بانکی در روندی افزایشی از ابتدای سال جاری در حالی در بالاترین حد به ۲۱.۳۱ درصد در ۳۰ تیرماه امسال رسید که در ادامه سیاست‌های نظارتی بانک مرکزی این نرخ هم اکنون در روندی کاهشی قرار گرفته است.

کد خبر 5559181

منبع: مهر

کلیدواژه: تسهیلات بانکی بانک مرکزی نرخ سود بانکی بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی مصرف برق رمز ارز پروازهای اربعین نهضت ملی مسکن رستم قاسمی اربعین 1401 وزارت نیرو قیمت رب گوجه فرنگی صادرات دام زنده سازمان امور مالیاتی کشور مالیات نقل و انتقال خودرو طرح نهضت ملی مسکن بازار بین بانکی بانک مرکزی قاعده مند نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۵۲ درصد به ۲۳.۵۱ درصد در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه رسید. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا