Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر لهستان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین برگزار خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران بامداد روز یکشنبه ۲۳ مردادماه تهران را به مقصد لهستان ترک خواهد کرد تا در جام واگنر شرکت کند.

این رقابت‌ها به میزبانی شهر کراکوف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کراکوف دومین شهر بزرگ بعد از ورشو و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر‌های لهستان است که در جنوب این کشور قرار دارد و تا سال ۱۶۰۹ پایتخت لهستان بود.

تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در این رقابت‌ها شرکت کرد و در هر دو دوره، به مقام چهارمی دست یافت و سال ۲۰۲۲ برای سومین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

این رقابت‌ها هر ساله با حضور تیم‌های قدرتمند جهان برگزار می‌شود و مردان والیبال ایران در چند سال اخیر دو بار دیگر به این مسابقات دعوت شدند که به دلیل فشردگی برنامه‌های تیم ملی شرکت نکردند.

تیم ملی والیبال صربستان برای نخستین بار در جام واگنر شرکت می‌کند و ملی‌پوشان آرژانتین نیز دومین حضور در این مسابقات را تجربه خواهند کرد.

جام واگنر در یک نگاه

مسابقات والیبال هوبرت جرزی واگنر (Hubert Jerzy Wagner) لهستان از سال ۲۰۰۳ هر ساله از سوی بنیاد واگنر در این کشور و با حضور چهار تیم مطرح و صاحب نام والیبال جهان برگزار می‌شود. سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا این مسابقات برگزار نشد.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر لهستان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین در شهر کراکوف لهستان برگزار خواهد شد.

تاکنون ۲۰ کشور از قاره اروپا به همراه ۱۰ کشور از دیگر قاره‌ها تجربه حضور در مسابقات والیبال جام واگنر را به دست آوردند که از قاره آسیا تیم‌های چین سه‌بار، ایران دوبار و استرالیا و ژاپن هر کدام یک بار در این رقابت‌ها شرکت کردند و تیم ملی والیبال ایران امسال سومین حضور خود را تجربه خواهد کرد.

در بین ۲۰ کشور اروپایی نیز روسیه با ۶ بار، هلند پنج‌بار و آلمان با چهار حضور بیشترین تجربه حضور در این رقابت‌ها را دارند.

از قاره آفریقا تیم‌های مصر و تونس و از آمریکای جنوبی برزیل و آرژانتین و آمریکای مرکزی نیز کانادا و کوبا تجربه حضور در جام واگنر دارند.

لهستان میزبان این رقابت‌ها در ۱۸ دوره‌ای که برگزار شد، هفده بار روی سکو رفته است که شامل ۹ قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و سه مدال برنز می‌شود. تیم ملی والیبال لهستان تنها در سال ۲۰۱۱ در رتبه چهارم قرار گرفت.

روسیه، هلند و برزیل در دو دوره جام واگنر قهرمان شده اند و تیم ملی والیبال بلغارستان، آلمان و ایتالیا نیز سابقه یک قهرمانی در این مسابقات را دارند.

 آشنایی با هوبرت واگنر

هوبرت الکساندر واگنر یا هوبرت جرزی واگنر بازیکن و مربی والیبال اهل لهستان است که در سال ۱۹۴۱ متولد شد.

واگنر در سال ۱۹۷۳ در سن ۳۲ سالگی سرمربی تیم ملی والیبال مردان لهستان شد. وی سابقه هدایت تیم ملی والیبال لهستان را در چند دوره در پرونده کاری خود دارد و مدال طلا و قهرمانی بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال کانادا و قهرمانی جهان سال ۱۹۷۴ در مکزیک از جمله افتخارات این مربی با تیم ملی لهستان است.
[۱:۳۱ بعدازظهر، ۱۴۰۱/۵/۲۱].m.h. واگنر در سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۱ به مدت هشت سال عضو تیم ملی والیبال لهستان بود و در ۱۹۴ مسابقه رسمی این تیم را همراهی کرد.

وی در دورانی که به عنوان بازیکن فعال بود، چهار قهرمانی پلاس‌لیگا به همراه تیم ورشو در افتخارات خود دارد. این باشگاه در حال حاضر غیر فعال است.

ترکیب بازیکنان و کادر فنی تیم ایران

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، شهروز همایونفرمنش، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن بازیکنان شرکت کننده تیم ایران در جام واگنر هستند.

هدایت تیم ملی والیبال ایران برعهده بهروز عطایی به عنوان سرمربی است و اکبر محمدی (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان، عظیم جزیده و احمد لاهوتی (مربیان)، یاناس (مربی بدنساز)، علی فرهادی (پزشک)، رضا قلی‌پور (تراپیست)، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری (آنالیزور) و محمدمهدی افشاری (ماساژور) دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات هستند.

 برنامه کامل جام واگنر به وقت تهران

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد

ساعت ۲۰؛ آرژانتین – صربستان

ساعت ۲۲:۳۰؛ ایران – لهستان

 

جمعه ۲۸ مرداد

ساعت ۲۰؛ ایران – صربستان

ساعت ۲۲:۳۰؛ لهستان – آرژانتین

 

شنبه ۲۹ مرداد

ساعت ۲۰؛ ایران – آرژانتین

ساعت ۲۲:۳۰؛ لهستان – صربستان

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جام واگنر تیم ملی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

توافقات نهایی برای میزبانی یزدی‌ها در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در جلسه رئیس فدراسیون والیبال با استاندار یزد انجام شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه وحید مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس تقوی در جلسه‌ای با فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد