Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: اولین حکمت قیام عاشورا احیای مسأله امامت بود که مردم بدون رهبر امضا شده از طرف خدا امکان ندارد به سعادت و سلامت برسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با دعوت همگان به تقوا، یکی از درجات تقوا را مصون بودن از اشتباهات دانست و گفت: خدا به هر کسی که تقوا داده او را در مسیر درست راهنمایی کرد و او می‌تواند دوست و دشمن را تشخیص دهد و در شبهات در نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت تهران با اشاره به قیام عاشورا گفت: مهمترین اصل در دین مسأله امامت و الگو و مقتدا بودن برای جامعه است. همه دین‌ها تا قبل از اسلام با رفتن پیامبرانش دچار تحریف شدند.

وی افزود: قدرت طلبان و دنیاپرستان برای توجیه کار‌های خود دین را تا جایی تحریف کردند که مطالب ضد دین در کتاب‌هایشان راه یافت و به خرافات آمیخته و عملا خط گم شد؛ اما اسلام، آخرین برنامه نجات‌بخش بشر، حکمت الهی بر این بود که تضمینی برای صیانت قران کریم و دیانت اسلام بماند.

صدیقی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) حق محض، جزو برترین مقربان خدا، قران ناطق و عینیت قرآن است که در آیه تطهیر قرار دارد و خامس اصحاب کسا است. کار فاصله گرفتن از غدیر به اینجا رسید که خود مسلمانان یک عنصر معصوم، پسر پیامبراعظم (ص) را با ندای الله اکبر به قتل برسانند و با لب تشنه بدن مبارکش را به فجیع‌ترین وضع قطعه قطعه کنند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد جامعه به قدری انحطاط پیدا کرده و فساد و گناه جان و روحشان را آلوده کرده که امام حسین (ع) پاک از جان گذشته، ایثارگر عرشی ملکوتی دارای عصمت خاتمی، تربیت شده مکتب فاطمه در جامعه کشته می‌شود و برای کشته شدنش جشن می‌گیرند.

امام جمعه تهران افزود: این نوع بی خبری، انحطاط، رذالت و لئامت لازم بود تا امامت ترسیم شده غدیر با خون بازنویسی و بازخوانی شود تا دنیا بدانند دین بدون امام، قانون بدون الگو، تخصص بدون متخصص، کارشناسی بدون کارشناس و راه بدون بلدچی قابل ادامه نیست.

وی تأکید کرد: اولین حکمت قیام عاشورا احیای مسأله امامت بود که مردم بدون رهبر امضا شده از طرف خدا امکان ندارد به سعادت و سلامت برسد.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: امروز هم که سکولار‌ها می‌دمند که بگویند امامت امر زمینی است و آسمانی نیست ادامه حرکت یزیدیان است و از نور امامت و هدایت آن واهمه دارند؛ اما امام راحل با الهام از عاشورای امام حسین (ع) از خون‌های پاک جوانان این مرزو بوم کمک گرفت و مسأله امامت و ولایت را در ایران به صورت یک باور در آورد و امروز مردم ما مسأله ولایت فقیه را حرکتی در مسیر حرکت ائمه اطهار می‌دانند.

خطیب موقت تهران با تآکید بر امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک جریان حیات، وحدت و دلسوزی است و همه مأمور حفظ دین هستیم.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راستی آزمایی طعنه قیام عاشورا مسأله امامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: از آنجا که همه ملت‌ها نفرت عظیمی به اسرائیل دارند قدرت ایران و جرات ایران در انتقام از اسرائیل را در حد وسیعی تحسین می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: وقتی اسرائیل دو هزار نفر را در مجتمع پزشکی ناصر قتل عام و در گور‌های دسته جمعی دفن می‌کند معنایش قطعاً نسل کشی است محاصره نان و دارو قطعاً نسل کشی است و طبق قوانین بین‌المللی حمایت نظامی و مالی از مرتکب نسل کشی جرم است کنگره آمریکا با حمایت مالی از اسرائیل قطعاً مرتکب جرم شده است.
خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: این هفته دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از فلسطین، قیام و شاهکار کردند، عطوفت و وجدان انسانی خود را به تماشا گذاشتند؛ بعد از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه و دستگیری جمعی از آنها دولت آمریکا باید در صحبت از آزادی و دموکراسی حیا کند.
آیت ا... عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تاخیر عملیاتی پروژه راهسازی در جاده گرمی- بیله سوار اظهار داشت: جای تاسف است که پروژه دو بانده کردن مسیر گرمی - بیله سوار به دلیل عدم تامین اعتبار دوباره تعطیل شده و من از دولت محترم مصراً می‌خواهیم با لحاظ اهمیت راه‌های استان و تامین بودجه لازم گره‌های ذهنی اهالی را باز کند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها به مناسبت روز معلم اظهار داشت: یک جامعه در تمام پیشرفت‌های خود مرهون عنایات معلم است معلم دین خود را با اخلاص به جامعه اداء می‌کند، اما جامعه نیز باید عملاً قدردان باشد؛ در حال حاضر بهترین عنایت به عزیزان معلمین حل مشکلات آنهاست؛ در این باب عنایت به معلمین بازنشسته باید کمتر از شاغلین نباشد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته کارگر گفت:گردش چرخ اقتصادی کشور بر دوش کارگران عزیز است و نگاه دولت و کارفرما‌ها به این عزیزان باید این گونه باشد که آنها ولی نعمت کل کشور و کل ملت هستند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی