Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره پرتاب ماهواره خیام اظهار کرد: این نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران و جوانان این کشور است.

وی با بیان اینکه به گفته مسئولان کار اصلی این ماهواره نظرسنجی از راه دور است، افزود: ارزیابی منابع آبی کشور، موضوعات و مخاطرات زیست محیطی، اکتشافات معدنی و حوادث طبیعی بخشی از فعالیت این ماهواره را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت در ادامه عده‌ای همانند همیشه به دنبال کوچک کردن توانمندی‌های جوانان ایرانی هستند، گفت: در روزهای گذشته همزمان با پرتاب این ماهواره برخی از روسی بودن آن صحبت می‌کنند که در راستای همان بی ارزش کردن دستاوردهای انقلاب و جوانان ایرانی است.

وی دلیل صحبت این افراد را پرتاب این ماهواره از پایگاه قزاقستان عنوان و تصریح کرد: همگان می‌دانند که برای کاهش هزینه‌ها از این پایگاه استفاده شده اما همه دستاوردهای این ماهواره متعلق به جمهوری اسلامی ایران و جوانان آن است.

آمریکا به دنبال مانع تراشی برای ابرقدرتی چین است

امام جمعه رشت با بیان اینکه در سال‌های اخیر دشمن به دنبال القای ناکارآمدی انقلاب و ناامیدی در میان مردم است، بیان کرد: قطعاً حضور در فضا نیز با توجه به اقتداری که برای کشور به ارمغان می‌آورد مایه هراس دشمنان است.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه و جهان با تمام قوا در برابر آمریکا ایستاده است، افزود: همکاری ایران با روسیه و چین نیز زمینه هراس آمریکا را فراهم کرده به همین واسطه دشمن از هر حربه برای تخریب این همکاری استفاده می‌کند.

وی به تحولات هفته گذشته در زمینه تایوان اشاره و تأکید کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد جنگ همانند روسیه و اوکراین در این منطقه هستند تا علاوه بر فروش بیشتر سلاح مانع ابر قدرتی چین شوند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به نقش بنگاه‌های کوچک اقتصادی در رشد و توسعه کشور و منطقه گفت: بنگاه‌های کوچک اقتصادی زمینه پویایی اقتصادی را فراهم کرده و آثار تخریبی کمتری دارند و باید به آن توجه بیشتری شود.

کد خبر 5561317

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهواره خیام آیت الله رسول فلاحتی خطبه های نماز جمعه امام جمعه رشت محرم 1401 عاشورا بوشهر مراسم عزاداری ویروس کرونا ماه محرم عکس استانها حسینیه مهر کرمانشاه روز خبرنگار اربعین حسینی تاسوعای حسینی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی