Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر منطقی در نامه‌ای به طهوری مشاور وزیر کشور در امور فناوری علت اصلی حذف الزام برگه گواهی اسقاط برای شماره گذاری خودروهای تجاری و موتورسیکلت را کمبود برگه اسقاط و رسوب محصولات تولیدی در انبارها اعلام کرد.

در نامه معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت آمده است: پیرو مذاکره حضوری و جلسات برگزار شده، همانگونه که مستحضرید با توجه به کمبود برگه اسقاط شماره گذاری، خودروهای تجاری و همچنین موتورسیکلت‌ها دچار مشکل گردیده است و عملاً واحدهای تولیدی انبوهی از محصولات خود را در پارکینگ‌های متعدد انبار نموده‌اند و قابلیت عرضه به بازار را ندارند و همین مساله علاوه بر اینکه در هفته‌های اخیر به کاهش فعالیت واحدهای تولیدی منجر گردیده است بلکه عدم عرضه سبب بالا رفتن قیمت محصولات در بازار نیز شده است از این رو آئین نامه‌ای در دستور کار وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است که در صورت عدم وجود گواهی اسقاط، تولیدکنندگان بتوانند مبلغ ما به ازای آن را در صندوق محیط زیست واریز نمایند تا بر اساس صندوق بتوان تسهیلات مناسبی را برای مشتریانی که قصد جایگزینی خودروی فرسوده خود را دارند اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستدعی است دستور فرمائید تا زمان تصویب راهکار قانونی، به منظور جلوگیری از توقف تولید بر اساس اخذ کلیه تضامین مالی لازم از تولید کنندگان و انجمن‌های مرتبط، نسبت به شماره گذاری محصولات تولیدی اقدام گردد.

خبرگزاری مهر نیز چند روز پیش با انتشار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرده بود که با وجود اینکه در متن قانون ساماندهی صنعت خودرو صراحتاً عنوان شده است که خودروسازان ملزم به ارائه گواهی اسقاط هستند. وزارت صمت و خودروسازان در حال پیگیری طرحی از طریق شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و هیئت وزیران هستند که به موجب آن خودروسازان به جای ارائه گواهی اسقاط خودرو مبلغی را به صندوق محیط زیست واریز نمایند.

وزارت صمت مشکلاتی مانند کمبود گواهی اسقاط و افزایش هزینه خودروسازان را دلیل مخالفت خود با اجرای این قانون و ارائه پیشنهاد جایگزین، بیان می‌کنند.

کد خبر 5561336

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت منوچهر منطقی اسقاط خودرو حفاظت از محیط زیست بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی نهضت ملی مسکن رمز ارز پروازهای اربعین مصرف برق رستم قاسمی اربعین 1401 قیمت رب گوجه فرنگی وزارت نیرو وزارت راه و شهرسازی کارت خوان الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت علی اکبر محرابیان گواهی اسقاط شماره گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جدا از اینکه رضا عنایتی در تصمیمی جالب مقابل مس رفسنجان در جام حذفی تعداد زیادی از بازیکنان جوان و گمنام را در ترکیب اصلی قرار داد، حضور یک بازیکن در ترکیب این تیم قابل توجه بود.

علی اصغر صادقی‌نسب بازیکن رفسنجان که در چند سال گذشته عضو مس بود و نیم فصل به جمع خودروسازان پیوست، امروز در شهر خودش فیکس شد. صادقی‌نسب که در بازی قبلی دوتیم در لیگ برتر به صورت تعویضی شانس حضور مقابل تیم سابق خودش را به دست آورده بود، امروز از سوی سرمربی پیکان غافلگیر شد و در ترکیب اصلی قرار گرفت.

این هافبک 23 ساله که در تیم امید هم شاگرد رضا عنایتی بود، در مرکز  میدان عملکرد خوبی در ترکیب خودروسازان داشت و توانست انتظارات را برآورده کند. جالب اینکه او در حالی مقابل مس به میدان رفت که همچون بازی قبلی خانواده‌اش در استادیوم بودند و نظاره‌گر بازی این بازیکن رفسنجانی شدند.

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل