Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:45:52 GMT

ماهواره «خیام» نماد پیشرفت‌های مهم ایران اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۸۶۰۲

ماهواره «خیام» نماد پیشرفت‌های مهم ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه به میزبانی مصلای حسینیه شهدای این شهرستان، با اشاره به توفیقات ایران اسلامی در زمینه ماهواره خیام، تاکید کرد: کار ویژه این ماهواره رصد امور زیست محیطی، کشاورزی، آب و … است و به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم رصد ذخایر و منابع ایران اسلامی را صورت دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ماهواره در واقع اقتدار صنایع فضایی ایران را نشان می‌دهد، افزود: خیام به مدت پنج سال در مدار زمین خواهد بود تا ماموریتش را صورت دهد. همچنین باید گفت در سال‌های گذشته ماهواره‌های سبک به صورت آزمایشی توسط ایران اسلامی در مدار زمین قرار گرفت اما ماهواره خیام دیگر آزمایشی نبوده و وارد فاز عملیاتی شده‌ایم تا بتوانیم از آن بهره برداری خوبی را داشته باشیم.

توان فناوری ایران

امام جمعه سرخه با بیان اینکه خیام نماد پیشرفت‌های مهم ایران اسلامی است، بیان کرد: این ماهواره ایران را در باشگاه کشورهای برخوردار از قدرت فضایی قرار می‌دهد صنعتی که در سال‌های آتی در همه وجوه علمی، فناوری، کشاورزی، مدیریتی و … تعیین کننده خواهد بود.

اشرف با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به کشورهای دیگر وابسته باشیم، در واقع ابزار اعمال فشار را با دست خودمان به دشمنان داده‌ایم لذا خدا را شاکر هستیم که دانشمندان ما به این صنعت دست پیدا کرده‌اند، افزود: در یک سال اخیر به خصوص با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پس از مدت‌های مدید که صنعت فضایی ما متوقف شده بود و پرتاب‌های ناموفقی را نیز داشتیم، جهش خوبی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه دانشمندان ما در مقوله ساخت ماهواره برها نیز در تلاش هستند، گفت: برنامه‌ای که اعلام شده تا پایان دولت، خواهیم توانست ماهواره‌برها را توسعه دهیم تا جایی که در پایان سال ۱۴۰۴ ماهواره‌های ۵۰۰ کیلوگرمی را به جو زمین خواهیم فرستاد.

بازگشت آزادگان

امام جمعه سرخه با بیان اینکه فناوری ماهواره‌ای، پیشرفت بسیاری خوبی محسوب می‌شود و در زمینه اقتدار اقتصادی، استقلال، عدم وابستگی به قدرت‌ها، مسائل کشاورزی، منابع طبیعی و… می‌تواند مؤثر باشد، گفت: پرتاب ماهواره ایران را وارد تعاملاتی می‌کند که سیاست استکبار گران مبتنی بر منزوی کردن ایران اسلامی در آن بی نتیجه خواهد ماند.

اشرف با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور، گفت: معمولاً اردوگاه‌های جنگی باعث بروز مشکلات روحی و روانی به خاطر دوری از خانواده و کشور و تحمل فشار در بین اسرا می‌شوند اما در گزارش صلیب سرخ این موضوع کاملاً بارز است که هر زمان به اردوگاه آزادگان ما در عراق می‌رفتند، اذعان داشتند که همگی سرشار از روحیه، مناجات، دعا و… هستند و این نشان دهنده روحیه عظیم این انسان‌های راستین است.

وی با بیان اینکه بسیاری اسرای ما در رشته‌های تحصیلی، علمی، زبان خارجه، قرآن و… توانستند موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کنند، گفت: اسرا با انگیزه، پرتلاش و بدون اینکه دچار مسائل رایج دنیا باشند، با افتخار به کشورمان بازگشتند و این یک فصل باشکوه در تاریخ ایران اسلامی است.

کد خبر 5561345

منبع: مهر

کلیدواژه: خیام دولت سیزدهم خطبه های نماز جمعه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان مهدی اشرف محرم 1401 عاشورا بوشهر مراسم عزاداری ویروس کرونا ماه محرم عکس استانها حسینیه مهر کرمانشاه روز خبرنگار اربعین حسینی سفر استانی تاسوعای حسینی ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | برگزاری روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دبی

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903256

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • ببینید | برگزاری روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دبی
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران