Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:15:13 GMT

جاده راور - دیهوک در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۸۶۵۰

جاده راور - دیهوک در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان راور که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد گفت: موضوع بحث جدی ما تلفن ثابت شهر راور است که وضعیت نامناسبی دارد و قابل قبول نیست و درخواست داریم محدوده‌های شهر راور به صورت ویژه مشکل حل شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: در خصوص فیبر نوری توافق شده که ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان انجام شود که کیلومتر ۲۲۰ اجرای شده و ۳۸۰ کیلومتر هم توافق شده است که جای تشکر دارد اما امیدواریم که ۳۸۰ کیلومتر تا پایان امسال عملیات اجرایی به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص در بحث هماهنگی با فرمانداران و منابع طبیعی و راه شهرسازی و راهداری.. ما هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: در بحث آنتن دهی تلفن همراه نیز آنتن دهی باید ارتقا یابد در جاده ترانزیتی و جاده‌های فرعی باید این کار در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: یک سری کارهایی که در راور باید انجام شود نیاز به اعتبارات دارد و برخی نیز نیاز به اعتبار ندارد و فقط باید تصمیم گرفته شود که حداقل انتظار مردم از دولت است.

وی بیان کرد: یکی اولویت‌های اصلی ما موضوع آب است که در بخش شرب و کشاورزی مطرح است، سد قدرونی سالهاست در دستور کار قرار دارد و قرار است خطوط انتقال و پایین دست اجرا شود و اگر این کار شود مشکل آب حل می‌شد.

وی به بحث انتقال آب از خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: موضوع خط انتقال آب دوم خلیج فارس بسیار مهم است، خط اول در سه استان هرمزگان، کرمان و یزد اجرا شده و ۳۰ میلیون مترمکعب الان برای شهرستان کرمان تخصیص گرفتیم اما خط دوم باید از کرمان به سمت خراسان برود؛ پیشنهاد می‌کنیم این خط از مسیر راور عبور کند و طبیعتاً یک انشعاب برای صنعت و شرب خواهیم داشت. مطالعات و طراحی این طرح انجام شده است که بسیار مهم است.

وی در خصوص سرمازدگی و سیل نیز گفت: خسارت‌های زیادی در این بخش به شهرستان وارد شده است، در بحث آب کشاورزی و شرب به ویژه در روستاها به دلیل سیلاب مشکلات بسیار زیاد شده است و قنات‌ها و زیر ساخت‌های روستا تحت تأثیر قرار گرفته که باید مشکل رفع شود

وی با اشاره به خسارت‌های بسیار زیاد به باغ‌های پسته راور ادامه داد: در بحث سرمازدگی چند توافق را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم که این توافقات باید اجرایی شود زیرا خسارت‌ها در این بخش بسیار زیاد و قابل توجه است.

وی با اشاره به ضرورت امهال وام کشاورزان گفت: این کار باید انجام می شده اما بخشی نشده است، مصوباتی که بعد از پیگیری‌های تصویب شد باید اجرایی شود. در شهرستان‌های کرمان و راور اتفاقی برای جبران خسارت‌ها انجام نشده و باید تسریع شود.

وی در خصوص بیمه قالیبافان نیز بیان کرد: مطلب بعدی در خصوص بیمه قالی بافان است، شهر راور به شهر قالی مشهور است و چون اینجا هنر مردم قالی بافی است. در بحث بیمه قالی بافان در شهرستان راور تعداد زیادی حذف شده و افزایش بیمه باید مد نظر باشد و دفاتر فروشی برای عرضه مستقیم عرضه فرض راور باید انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: در بحث راه‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد که انشاالله اگر چند قطعه‌ای که دو بانده شدن کرمان به راور توافق شده به اتمام برسد و پایان امسال با تخصیص اعتبارات دو بانده شدن را داشته باشیم.

وی بیان کرد: مهمترین از این مسیر، جاده راور - دیهوک به سمت خراسان است که ۱۰۲ کیلومتر حوزه ماست و مابقی در استان همسایه است، این مسیر ترانزیتی و مسیر زائران امام رضا است و وضعیت جاده در استان مجاور بسیار نگران کننده است این نیازمند دستور آقای رئیس جمهور و وزیر راه است که این مشکلات رفع شود.

وی بیان کرد: موضوع بحث بعدی اورژانس است که تقریباً کار آن تمام شده است با وزیر بهداشت صحبت کردیم که بحث تجهیزات قطعی است و زیرساخت‌ها نیز باید انجام شود.

پور ابراهیمی افزود: بحث دیگر که نیاز به پول ندارد بحث معادن است، در بحث معادن با توجه به توافقی که با سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست انجام دادیم قرار است که ۹۵ درصد عرصه شهرستان که در اختیار این دو سازمان است مجوز فعال سازی صادر شود. اگر این مجوزها صادر شود نیاز به هیچ گونه اشتغال جدید نداریم مشکل مردم رفع می‌شود.

کد خبر 5561356

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی جاده راور محرم 1401 عاشورا بوشهر مراسم عزاداری ویروس کرونا ماه محرم عکس استانها حسینیه مهر کرمانشاه روز خبرنگار اربعین حسینی سفر استانی تاسوعای حسینی باید انجام انجام شود خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر

مدتهاست جاده سبزوار و بردسکن در استان خراسان رضوی بسیار فرسوده شده و در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. علاوه بر خطر انحراف خودرو از جاده، تردد رانندگان در این جاده نیز به راحتی صورت نمی‌گیرد و به خودروهایشان آسیب رسانده است.

این موضوع موجب شد تا شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر وضعیت جاده را به نمایش درآورد و از مسئولان درخواست رسیدگی کند.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

حال و روز ناخوش جاده روستا‌های گلباف و نسک پس از بارش باران سیل آسا + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد