Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلمان درخواست‌ها جهت ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان روسیه را رد و تاکید کرد که تحریم‌ها نباید مردم بی‌گناه را هدف قرار دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در کنفرانسی خبری در برلین گفت، «این جنگ، جنگ ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) است» و افزود، تحریم‌های اتحادیه اروپا باید شخص پوتین و افرادی را هدف بگیرد که مسئول جنگ اوکراین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ما تحریم‌های ملموسی علیه بسیاری از مقامات، الیگارش‌ها و گروه‌های قدرتمند روسیه وضع کرده‌ایم و قطعا اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد. اما اگر اکنون این اقدامات را به این مردم بی‌گناه بسط دهیم، اثرگذاری تحریم‌ها کاسته خواهد شد.

پیش‌تر فنلاند و استونی از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، از صدور ویزای گردشگری برای شهروندان روسیه خودداری کنند.

کاجا کالاس، نخست‌وزیر استونی سه‌شنبه در توییتر نوشت: «سفر به اروپا یک امتیاز است، نه یک حق انسانی!».

وی گفت، اکنون وقت آن رسیده که اروپا پذیرش  گردشگرهای روسیه را متوقف کند.

پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند نیز گفت که این کشور قصد دارد اخذ ویزا برای شهروندان روسیه را سخت‌تر کند و این مسئله را در نشست ماه جاری وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح خواهد کرد.

صدراعظم آلمان همچنین درباره احتمال سفر ولادیمیر پوتین به آلمان گفت: به این مساله فکر نکرده‌ام، اما آنچه مسلم است، این است که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین باید تمام شود.

شولتس گفت: دلیل حمایت تسلیحاتی ما از اوکراین همین (پایان جنگ) است. اکنون روسیه باید بپذیرد که باید با اوکراین به توافق برسد، آن‌ هم نه یک صلح اجباری.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تنش در مرز اوکراین و روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، اولاف شولتس ، اتحادیه اروپا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین اولاف شولتس اتحادیه اروپا برای شهروندان اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت انتظار ندارد مناقشه اوکراین در آینده نزدیک خاتمه یابد، اما اتحادیه اروپا باید به حمایت نظامی از کی‌یف ادامه دهد.

بورل در نشست ویژه «مجمع جهانی اقتصاد» در عربستان درباره همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه جهانی گفت: «وقتی در ابتدای جنگ گفتیم از اوکراین حمایت می‌کنیم، باید تا وقتی سربازان اوکراینی مقاومت می‌کنند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به پایان جنگ بگیرد، این حمایت را ادامه دهیم. اما این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.»

به نقل از ایسنا او با بیان اینکه جنگ اوکراین دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در نوامبر ادامه خواهد داشت، گفت: «ما باید در این بازه به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهیم. قرار نیست اروپایی‌ها برای دونباس کشته شوند، اما می‌توانیم کاری کنیم اوکراینی‌های بیشتری در این راه کشته نشوند.»

دونباس منطقه‌ای در شرق اوکراین است که از دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» تشکیل شده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شدند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند.

بورل گفت تخمین اینکه اروپایی‌ها باید تا چه مدت و چه میزان پول به اوکراین بدهند دشوار است، اما اگر اتحادیه اروپا حمایت خود از کی‌یف را قطع کند سرنوشت جهان به‌کلی تغییر خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900959

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات