Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن قدردانی از عوامل برگزاری مراسم باشکوه تاسوعاء و عاشوراء اظهار کرد: عزاداری و اجتماعات استان اردبیل در عزای سیدالشهداء، امسال فوق‌العاده بود مخصوصاً اجتماعات در تاسوعا و عاشوراء که حقیقتا بی‌نظیر بود و من از تمام دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نیروی انتظامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، اداره کل ارشاد، فرمانداری، سپاه معظم، مرزبانی اردبیل و تمام آذری‌های جهان که جانانه عرض ادب به ساحت قدسی امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحاب او داشتند نهایت تشکر را دارم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد:  آذری‌های جهان هویتی جز تعلق به امام حسین(ع) ندارند و به تعبیر شهریار: 
جز یک نسب که از تو به خود بسته، چیستم
من آن‌چنان که آل علی هست، نیستم
اما مرا هم ای علی، از خود مران، که من
تا چشم داشتم، به حسینت گریستم

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با گفتن اینکه صرفا نه با یزید، بلکه با همه افرادی که مثل یزید هستند مخالفت دارم، تکلیف همه را مشخص کرده است و مصداق یزید در زمان ما آمریکا و اسرائیل است.

آیت‌الله عاملی تاکید کرد: هر کس کینه این‌ها را نداشته باشد حتما در تبعیت خود از امام حسین(ع) تردید نماید.

وی تشریح کرد: باید از دو حرکت و دو قشر تشکر ویژه نماییم؛ اول از خیرین که به عشق امام حسین(ع) بسته‌های غذایی میان فقرا پخش کردند و دوم از عزیزانی که با دادن خون در سازمان انتقال خون به مدال «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است» دست یافتند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: عزاداری که می‌گوید یا حسین در راه تو خون می‌دهم، جان می‌دهم، اگر در چنین لحظاتی که جان انسان‌ها در خطر است کوتاهی نماید، در ادعای حب خود صادق نیست.

اهل سنت عنبران در عزاداری امسال سنگ تمام گذاشتند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تقدیر از اهل سنت استان‌های اردبیل و گیلان به جهت برگزاری مراسم عزای اباعبدالله(ع) تصریح کرد: از اهل سنت استان مخصوصاً از اهل سنت عنبران قلباً تشکر دارم که در عزاداری امسال سنگ تمام گذاشتند اما از شبکه ملی گلایه داریم که عزاداری با عظمت آنها را به طور مبسوط پخش نکرد و از اهل سنت غرب گیلان نیز تشکر دارم.

وی نتایج امسال کنکور سراسری را هشدار بزرگی برای مسئولین و نگرانی عمیقی برای خانواده‌ها دانست و بیان کرد: این نتایج نشان می‌دهد که تبعیض بزرگ آموزشی و بی‌عدالتی در سیستم آموزش کشور رخ داده است، به طوری که از ۴۰ نفر اول کشور در کنکور سراسری، فقط یک دانش‌آموز در مدرسه دولتی عادی درس خوانده و بقیه همگی از مدارس استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی‌های خاص هستند.

 اولین شرط عدالت ایجاد فرصت‌های برابر رشد است

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: ۸۲ درصد رتبه‌های زیر ۳ هزار در دو دهک درآمدی بالا هستند و دولت محترم و کمیسیون آموزش مجلس حتماً در این باره چاره‌سازی کنند؛ اولین شرط عدالت ایجاد فرصت‌های برابر رشد است، آموزش نباید طبقاتی شود و امکانات و کیفیت آموزش باید به طور یکسان توزیع شود.

وی تاکید کرد: این آمار خیلی تکان دهنده است که  از ۴۰ نفر برگزیده اول، ۲۹ نفر از استعدادهای درخشان، ۹ نفر از غیر انتفاعی‌های خاص، یک نفر از مدارس دولتی نمونه و فقط یک نفر از مدارس دولتی عادی است، در حالی که ۸۵ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس دولتی عادی تحصیل می‌کنند‌.

آیت‌الله عاملی افزود: عجیب این است که مدارس استعدادهای درخشان و مدارس خاص غیرانتفاعی که دو درصد دانش‌آموزان کل کشور را پوشش می‌دهند، سهم ۹۵ درصدی از رتبه‌های برتر را از آن خود کرده‌اند.

وی تشریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که دولت و مجلس، سال‌های سال آموزش و پرورش را به امان خود رها کرده‌اند و وزرای مربوطه برنامه‌ای برای عدالت آموزشی و اکثریت دانش‌آموزان نداشته‌اند. در این خصوص از دولت و مجلس می‌خواهیم سریعاً از حقوق دانش‌آموزان دفاع کنند و اگر نمایندگان و دولت در این باب قوانین جدیدی تصویب نکنند، شریک در استمرار این بی‌عدالتی خواهند بود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به پرتاب ماهواره خیام به فضا گفت: من با امیدواری کامل می‌گویم با فتح سنگرهای علمی حساس، آینده درخشانی پیش روی ملت بزرگ ماست. وزارت خارجه آمریکا با اظهار نگرانی از پرتاب ماهواره خیام با ماهواره‌بر روسی گفت «همکاری رو به‌ رشد روسیه با ایران یک خطر بزرگ برای جامعه بین‌المللی است» اما توضیح نمی‌دهد که همکاری اسرائیل با آمریکا که در خون ریختن، آرزویی نگذاشته، چرا یک خطر بزرگ برای خاورمیانه نیست ؟

وی تاکید کرد: سید حسن نصرالله به ملت لبنان فهمانده که فقط از امنیت آنها دفاع نمی‌کند بلکه دفاع جانانه از اقتصاد لبنان دارد.

قدردان شهدایی باشیم که امنیت را برای ایران به ارمغان آوردند

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: مسئول ارشد اسرائیل می‌گوید ما هیچ وقت نمی‌توانیم به ایران حمله کنیم چون در آن صورت، حزب الله، اسرائیل را به جهنم تبدیل خواهد کرد. این سخن کاملاً نشان می‌دهد که برای تامین امنیت کشور، باید بیرق را در خارج از کشور برپا کرد.

وی گفت: به تعبیر امیرالمومنین(ع) هر کس در داخل خانه خود مورد هجمه قرار گیرد حتما ذلیل خواهد شد و در این خصوص باید هزاران تحسین نثار رهبر انقلاب کرد و از همین موارد معلوم شد که زمینه امنیت کشور، در خارج از کشور شکل می گیرد و ما باید قدردان شهدایی مثل سردار سلیمانی و شهید همدانی باشیم که توطئه‌ای بسیار بزرگ علیه امنیت کشور را در سوریه خنثی کردند.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل مراسم باشکوه تاسوعا سید حسن عاملی شهید همدانی ماهواره خیام جمعه اردبیل دانش آموزان امام حسین ع اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، گفت: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به ۴ کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و گفت: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرئت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر افزود: در نتیجه این عملیات جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 6092331

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند