Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد، گفت: تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم خواهیم رسید.

به گزارش ایمنا، عیسی زارع‌پور ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان راور با بیان اینکه در این دولت در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور افتاده است، اظهار کرد: در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره زیر ۵۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد، گفت: تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم خواهیم رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی و پرتاب ماهواره خیام گفت: اینکه توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم مایه مباهات است و توافق کردیم خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه چرخه فضایی ایران قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر که به روسیه داشتم، محصولات سخت افزاری تولید جمهوری اسلامی ایران مورد اقبال شرکت‌های روسی قرار گرفت و این مایه افتخار است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در دولت انجام شده که از جمله آن می‌توان به تراز تجاری مثبت، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، سفرهای عزتمندانه ریاست جمهوری و آورده‌های آن برای کشور، تجارت خارجی و … اشاره کرد، گفت: بیش از ۲ هزار روستا در کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ روستا در کشور هیچ نوع ارتباطی ندارند، افزود: میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از میانگین کشوری و در حدود ۶۰ درصد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این عدد در شهرستان راور ۳۰ درصد است، بیان کرد: قول می‌دهم تا پایان سال میانگین روستاهای متصل در شهرستان راور را حداقل به ۹۰ درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری منازل سرعت اینترنت و شبکه در طول سه سال آینده را چند ده برابر خواهد شد گفت: پنجره ملی خدمات در ماه آینده توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد که با افتتاح این پنجره خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یک‌بار احراز هویت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

کد خبر 595752

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت ارتباطات اینترنت استان کرمان عیسی زارع پور پرتاب ماهواره خیام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!

به تازگی کاتالوگ سدان P ۹۰ توسط پارس خودرو منتشر شده است و این نشان می‌دهد که ال ۹۰ ایرانی به زودی به عرضه خواهد رسید.

به گزارش آخرین خودرو، فروردین ۱۴۰۲ بود که سایپا از سدان P ۹۰ پرده برداشت. این خودرو در ابتدا با نام کادیلا رونمایی شد، اما بعد‌ها با نام پروژه P ۹۰ توسعه پیدا کرد. حالا پس از گذشت بیش از یکسال کاتالوگ سدان P ۹۰ منتشر شده است و مشخصات رسمی و نهایی این محصول به صورت رسمی به تایید رسیده است.

این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و به عنوان یکی از محصولات اختصاصی این زیر مجموعه سایپا در کنار سهند عرضه خواهد شد. تولید رنو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ بعد از اعمال تحریم‌های شدید در ایران متوقف شد، اما به دلیل کیفیت و دوام بالای این خودرو، همچنان بازار خوبی برای آن شاهد هستیم. همین نکته باعث شد تا سایپا تولید نسخه ایرانیزه شده از ال ۹۰ یا همان داچیا (Dacia) لوگان را پیش ببرد. البته باید دید کیفیت و عملکرد فنی سدان P ۹۰ پارس خودرو نسبت به ال ۹۰ چگونه خواهد بود.

کاتالوگ سدان P ۹۰ مشخصات فنی سدان P ۹۰

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، سدان P ۹۰ به پیشرانه ME ۱۶ مجهز است. این پیشرانه همان پیشرانه EC ۵ گروه PSA است که از زمان قبل از برجام به سایپا رسیده و حالا تولید آن در مگاموتور انجام می‌شود. علاوه بر سدان P ۹۰ قرار است در سایپا شاهین پلاس هم این پیشرانه را داشته باشیم. این پیشرانه کلیتی برابر با پیشرانه TU ۵ پلاس دارد، اما در برخی جزئیات نظیر بلوک سیلندر با آن موتور متفاوت است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در ال ۹۰ ایرانی توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد. البته احتمالا در آینده نسخه اتوماتی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE را هم خواهیم داشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی است. نکته جالب ترمز‌های این خودرو است که در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است!

کابین و امکانات

طراحی کابین سدان P ۹۰ الگو‌های مشابه با همان تندر ۹۰ را دارد که البته تغییراتی را در برخی جزئیات می‌بینیم. این سدان در نسخه دنده‌ای به امکاناتی نظیر فرمان D کات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا مجهز است.

شباهت فنی P ۹۰ با شاهین پلاس سایپا

قرار است تا شاهین پلاس سایپا و P ۹۰ پارس خودرو از یک قوای محرکه و مجموعه انتقال قدرت استفاده کنند. در حال حاضر نمونه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک به بازار کشور معرفی شده و قرار است تا پایان تابستان ۱۴۰۳ این سدان سایپایی به بازار بیاید.

دیگر خبرها

  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • ژاوی: این فصل را به عنوان فصل اشتباهات فردی به یاد خواهیم آورد؛ بسیار ناامید و عصبانی هستم
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده