Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد فرصت کار و خدمت برای مردم را با ورود به برخی حاشیه‌ها هدر دهد، گفت: ما باید دست در دست هم با روحیه جهادی و انقلابی، پیشرفت و آبادانی کشور را هدف‌گیری کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد حسینی که در ادامه سفر‌های استانی دولت و به همراه آیت الله رئیسی و جمعی از مقامات ارشد دولتی به کرمان سفر کرده، ضمن حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت، ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان کرمان و جیرفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعال شدن مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله، کشاورزی، گردشگری و معادن مورد توجه دولت قرار دارد تا این ظرفیت‌ها را در مسیر توسعه استان فعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی با اشاره به تمدن و فرهنگ دیرینه شهرستان جیرفت اظهار داشت: یادآوری پیشینه‌ی تمدنی و سخن گفتن از بزرگان و یادآوری رویداد‌های مهم تاریخی برای ماندن در گذشته و صرفا افتخار به آن نیست، بلکه به خاطر آشنایی نسل جوان و ایجاد روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و ترویج فرهنگ و روحیه‌ی ما می‌توانیم در میان جوانان امروز و آینده ایران عزیز است تا دچار خودباختگی نشده و اقدامات بزرگی انجام دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تنوع محصولات کشاورزی جیرفت و جنوب کرمان اظهار داشت: این منطقه ضمن برخورداری از جاذبه‌های متعدد گردشگری از محصولات متنوع کشاورزی به ویژه مرکبات و خرما برخوردار است و می‌تواند در صادرات غیر نفتی پیشگام و پیشتاز باشد.

معاون رئیس جمهور ایجاد تحول در استان کرمان به ویژه مناطق جنوبی را حائز اهمیت و ضروری دانست و گفت: دولت نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد و البته لازم است مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری و مردم این مناطق نیز فعالیت بیشتر و مضاعفی از خود نشان دهند تا مسیر پیشرفت هموار شود.

حسینی با اشاره به مشکلات گسترده و انباشته شده سال‌های اخیر، اظهار داشت: دولت به رغم تنگنا‌ها و مشکلات مصمم است به فضل الهی با همه توان و امکانات موجود، مشکلات را برطرف کند و شرایط را به نفع آسایش و رفاه مردم تغییر دهد و در این رویکرد سفر‌های استانی و پیگیری اجرای مصوبات آن، نقش موثری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت در این عرصه تلاش می‌کند سطح روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه را تقویت کند تا زمینه برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی فراهم شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه جیرفت ازجمله تولید بالغ بر ۸۵ گونه کشاورزی، خاطرنشان کرد: در کنار توجه به کشاورزی باید صنایع جنبی تبدیلی نیز با حمایت وزارت صمت و مشارکت بخش خصوصی توسعه یابد.

وی گفت: دولت با جدیت و به طور شبانه روزی در حال فعالیت است و اگر این روحیه در همه سطوح مدیران و کارکنان تسری پیدا کند، شاهد تحولات و دستاورد‌های چشمگیری خواهیم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و مشارکت مردم اظهار داشت: اقتصاد عرصه رقابت است و کشور‌ها تلاش می‌کنند با مشوق‌های مختلف سرمایه گذاران را جذب کنند لذا در این حوزه باید تلاش بیشتر و اقدامات گسترده تری انجام دهیم تا با تسهیل امور و ایجاد انگیزه و جاذبه، روند سرمایه‌گذاری در کشور ارتقا یابد.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت بدون توجه به حاشیه سازی‌های بدخواهان، مسیر خدمت به مردم را طی می‌کند، گفت: دولت نمی‌خواهد فرصت کار و خدمت برای مردم را با ورود به برخی حاشیه‌ها هدر دهد، ما باید دست در دست هم با روحیه جهادی و انقلابی، پیشرفت و آبادانی کشور را هدف‌گیری کنیم و لازمه تبدیل شدن به نظام الگو و الهام بخش این است که مسئولان و آحاد جامعه دارای روحیه جهادی، کار و کوشش خالصانه باشند.

حسینی با اشاره به نیمه تمام ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی، صنعتی و زیربنایی در سراسر کشور گفت: امروز با اقدامات دولت در تکمیل این گونه پروژه ها، امید و نشاط در بین مردم احیا می‌شود، چون بدون امید و نشاط در جامعه تحول و پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

گفتنی است در این نشست فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین دستگاه‌های مختلف، مشکلات شهر جیرفت در بخش‌های مختلف و پیشنهادات و راهکار‌های خود برای بهبود شرایط را مطرح کردند.

اعظمی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری با تقدیر از حمایت‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور از روند پیشرفت و آبادانی و رفع محرومیت و ارتقاء جایگاه جنوب کرمان گفت: دکتر حسینی در هر سمت و موقعیتی که بوده همواره نسبت به کرمان به ویژه جیرفت و مناطق جنوب استان توجه ویژه داشته و از توسعه و آبادانی آن دلسوزانه حمایت کرده است که از این جهت باید قدردان باشیم و دولت مردمی و انقلابی اقای رئیسی هم در حوزه‌های گوناگون از جمله کشاورزی اقدامات ارزنده‌ای کرده است که یک نمونه آن خرید نزدیک به ۷ میلیون تن گندم با قیمت و پرداخت مناسب است؛ که این اقدامات نویدبخش آینده بهتری برای کشور است.


 افتتاح ۱۷۰۱ واحد مسکن روستایی و آغاز احداث ۶۳۰۴ واحد مسکن و افتتاح خط یک پایانه صادراتی جیرفت با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور


معاون امور مجلس رئیس جمهور در ادامه سفر به کرمان از چندین پروژه عمرانی، صنعتی و خدماتی در جیرفت بازدید کرد.

حسینی در این برنامه در گفتگو با فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم شهر و مسئولین دستگاه‌های اجرایی جیرفت نیازمندی‌ها و مشکلات مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

معاون رئیس جمهور همچنین دو پروژه مربوط به نهضت ملی مسکن و فاز نخست پایانه صادرات میوه شهر را افتتاح کرد.

حسینی در آیین افتتاح یک هزار و ۷۰۱ واحد مسکن روستایی و آغاز عملیات اجرایی ۶ هزارو ۳۰۴ واحد مسکن شهری و روستایی جنوب کرمان در قالب نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: آیت الله رئیسی در دوران انتخابات نسبت به ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال به مردم وعده دادند که انجام آن یک رکورد تاریخی در فعالیت‌های عمرانی کشور خواهد بود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مصمم است به وعده خود در خصوص احداث ۴ میلیون مسکن عمل کند و در این راستا همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند و نباید هیچ‌گونه تنگ نظری در این خصوص انجام گیرد.

حسینی تصریح کرد: همان طوری که دولت، آزادسازی سواحل را از خود دستگاه‌های دولتی آغاز کرد امروز هم این تاکید وجود دارد و به وزارت راه و شهرسازی اختیار داده شده که زمین‌های مربوطه برای ساخت مسکن را در اختیار گرفته و آن را در خدمت مردم قرار دهد.

حسینی ابراز امیدواری کرد با اهتمام، جدیت و همت والای همه دستگاه‌های استان کرمان شهرستان جیرفت، پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن به سرعت به نتیجه رسیده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی سفر رئیس جمهور و دولت مردمی به همه استان‌های کشور در کمتر از یک سال را نشاندهنده روحیه جهادی و انقلابی و اهتمام دولت برای رسیدگی به مشکلات مردم توصیف کرد و گفت: باید نیاز‌های مبرم و اساسی مناطق مختلف کشور را شناسایی و با اقدام مناسب و خدمت صادقانه به مردم رضایت آنان را جلب کنیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین از پایانه صادرات میوه و محصولات کشاورزی گلشن آرا، بازدید و ضمن افتتاح خط نخست آن، بر لزوم تسریع در تکمیل و راه اندازی سایر خطوط این مجموعه و تکمیل زنجیره صادرات محصولات کشاورزی، اظهار داشت: استان کرمان از محصولات متنوع و با کیفیتی برخوردار است و ضرورت دارد با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی، این محصولات ارزش افزوده پیدا کرده و به سایر کشور‌ها صادر شود.

حسینی گفت: دولت نسبت به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقاء سطح تبادلات تجاری و صادرات، به سایر کشور‌ها بویژه همسایگان، اهتمام ویژه‌ای دارد و در قالب سیاست همسایگی، سطح و حجم روابط با همه کشور‌ها بویژه کشور‌های همسایه افزایش داشته است.

معاون رئیس جمهور مشارکت دستگاه‌های مختلف در زمینه صادرات محصولات کشاورزی را به نفع مردم استان و کشاورزان عزیز دانست و گفت: تلاش در این زمینه می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را برای جوانان ایجاد کرده و توسعه استان را به همراه داشته باشد.

حسینی در ادامه مطالبه توسعه فرودگاه جیرفت به منظور صادرات محصولات کشاورزی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: این گونه موارد با پیشنهاد دستگاه‌های مربوطه در دولت مطرح می‌شود و پس از بررسی‌های لازم، اجرایی می‌شود. از آنجایی که فرودگاه جیرفت می‌تواند در زمینه صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته باشد، در دولت این مطالبه را مطرح خواهیم کرد تا از ظرفیت فرودگاه جیرفت در حوزه کشاورزی و صادرات استفاده بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است پایانه صادراتی گلشن آرا با ظرفیت ۷۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان احداث شده و ظرفیت اشتغال برای ۲۰۰ نفر را دارد. این پایانه با هدف بسته بندی با کیفیت و مناسب محصولات کشاورزی و مرکبات جنوب استان کرمان و صادرات آن به کشور‌های همسایه و آسیای میانه احداث شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحیه جهادی انقلابی محرومیت معاون پارلمانی رئیس جمهور صادرات محصولات کشاورزی معاون رئیس جمهور پایانه صادرات استان کرمان روحیه جهادی واحد مسکن دستگاه ها پروژه ها ظرفیت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است

رئیس‌جمهور، عملیات وعده صادق را موجب غرور ملی و جلوه بسیار روشن عقلانیت انقلابی دانست و تاکید کرد: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم درباره عملیات وعده گفت: ابعاد عملیات وعده صادق باید در نشست‌های مختلف و محافل علمی، پژوهشی، سیاسی و امنیتی مورد بحث‌ و بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور عملیات وعده صادق را موجب غرور ملی دانست و گفت: همه این‌ عملیات را ستودند. این عملیات می‌تواند در سایر حوزه‌ها زمینه رفع مشکلات، اجماع سازی و غرور ملی را به دنبال داشته باشد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: غزه جلوه نورانیت، مقاومت و ایستادگی،  صبر و دلدادگی به خدا است. پیروز این میدان از نظر همه صاحب نظران سیاسی در دنیا مردم مقاوم فلسطین و ناکامان این میدان رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

حمله به سفارت ایران نشاندهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود

رئیس‌جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی دچار استیصال و شکست شده است؛ یکی از جلوه های این استیصال، حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است. عملی که بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی بود. بعد از آن رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و این وعده ای که دادند به دست رزمندگان ما تحقق پیدا کرد.

ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد

آیت الله رئیسی وعده صادق را جلوه بسیار روشن عقلانیت انقلابی دانست و افزود: این عملیات جلوه زیبایی از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه بود. همه بخش‌ها در این عملیات همکاری داشتند و ثابت کردند ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و می تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید با قدرت ظاهر شد؛ البته همواره اعلام کرده ایم این عقلانیت می تواند در همه زمینه‌ها کار را پیش ببرد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در مقابل گفتمان عقلانیت انقلابی، دیپلماسی التماسی قرار دارد. عقلانیت انقلابی گفتمانی است که جواب می‌دهد و تاکنون گفتمان برتر بوده است.

رونق اقتصادی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی است

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار مرگ و میر در اثر کرونا در دولت قبل، گفت: در اول این دولت با مشکل کرونا مواجه بودیم که روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می شدند. آن زمان برخی فکر می‌کردند با چند تماس تلفنی می‌شود مشکل را حل کرد. به نظرم رسید که یکی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی، رفع مشکل واکسن کرونا یا عضویت در بریکس و شانگهای یا وعده صادق بود؛ ان شاء الله یکی از جلوه‌های این عقلانیت انقلابی، رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در سیاست خارجی دولت مردمی رخ داد تغییر رویکرد دیپلماسی التماسی بود. معتقدیم با گفتمان امام و رهبری و گفتمان مورد انتظار مردم تبدیل به کشوری قدرتمندی خواهیم شد.

فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند

رئیس‌جمهور افزود: امروز با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی با حرکت وعده صادق رقم زد سایه جنگ از کشور برداشته شد برخلاف آنچه که برخی فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد می‌توان گفت با قدرت سایه جنگ از کشور برداشته شد.

رئیسی درباره سیاست همسایگی دولت گفت: همواره به کشورهای همسایه و ملت‌ها اعلام کرده‌ایم که ایران دوست شماست و این اثبات هم شده است. در نشستی که دیروز با مسئولان اقلیم کردستان عراق داشتم آنها معتقد بودند که کاری که حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از اقلیم و برای مقابله با داعش کرد، هیچ زمان از خاطر مردم کردستان عراق نخواهد رفت.

رئیس‌جمهور یادآور شد: پیام وعده صادق این است که اگر کسی بخواهد مقابل جمهوری اسلامی بایستد، ما با قدرت و توان کامل مقابل‌شان خواهیم ایستاد و آنها که بخواهند دوستی کنند ما نیز با آنها دوست خواهیم بود.

وی بیان کرد: دولت هیچ زمان میز مذاکره را ترک نکرده است. از ابتدای دولت بنای ما این بود که هر زمان فرصت ایجاب کند حرف خود را منطقی و عقلانی بیان کنیم. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بارها عهد شکنی کردند. آژانس بیش از ۱۵ بار اعلام کرده که جمهوری اسلامی انحرافی در فعالیت هسته‌ای ندارد و فعالیت هسته‌ای کاملا صلح‌آمیز دارد؛ اما کو گوش شنوا که بفهمد این اعلام آژانس و بازرسان آن است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: فقط مذاکره نمی‌تواند مساله را حل کند؛ در جایی که لازم باشد مذاکره و در جایی که لازم باشد موشک هم می‌تواند.

کشور نیازمند ساخت ۴ میلیون مسکن است

آیت الله رئیسی درباه ساخت مسکن در این دولت گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز کشور است و ثانیا  قانون جهش تولید مسکن، ساخت ۴ میلیون واحد در ۴ سال را برای دولت تکلیف کرده است و برمبنای همین نیاز بر تلاش برای رفع مشکل مسکن تأکید کرده‌ام.  اگر در سال‌های گذشته شاهد تولید مسکن برای رفع نیاز مردم بودیم، امروز با مردم با این مشکلات مواجه نبودند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر در مسکن روستایی، مسکن شهری، نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن اقداماتی که لازم بود در زمان خودش انجام می‌شد و سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد الان این مشکلات را نداشتیم. سالی ۲۵۰ هزار، ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار واحد ساخته می‌شد اما به یک میلیون واحد نمی ‌سید لذا این کمبود در کشور احساس می‌شود.  

وی یادآور شد: ما عملی کردن این وعده را در کشور شروع کرده‌ایم و شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن هستیم؛ ساخت مسکن روستایی فعال است و بیش از ۲۶۰ هزار مسکن روستایی تحویل شده است.

آیت الله رئیسی اولین عامل تورم را کسری بودجه دانست و گفت: باید علل را از بین برد تا تورم کاهش پیدا کند از ابتدای دولت با تورم ۵۹ و ۶۰ درصد مواجه شدیم و دولت تلاش کرد کسری بودجه نداشته باشد. در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سعی کردیم ۴۸۰ همت کسری بودجه را نه با استقراض از بانک ملی یا چاپ پول بلکه با تولید و ایجاد درآمد پشت سر بگذاریم که اتفاق افتاد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ هم منابع و مصارف ما همخوانی داشت در سال ۱۴۰۲ هم به همین ترتیب؛ از مجلس هم خواستیم که در لوایح بودجه سنواتی، هزینه‌های دولت را افزایش ندهند چون موجب کسری بودجه و سپس تورم می شود.

وی عامل دیگر تورم را  رشد نقدینگی دانست و افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم هدف گذاری کردیم تا رشد نقدینگی را کاهش دهیم و امروز این شاخص در کانال ۲۳ درصد است این چیزی بود که خیل‌ ها آن را باور نمی کردند و همه به این موفقیت دولت معترفند.

آیت الله رئیسی ناترازی بانکها و اضافه برداشت از بانک‌مرکزی را از دلایل تورم برشمرد و اضافه کرد: چند موسسه ای که انضباط مالی نداشتند و اضافه برداشت کرده بودند در سال گذشته منحل شد و چند موسسه دیگر هم‌ وجود دارد که اگر منضبط نشوند نسبت به آنها اقدام خواهیم کرد. سعی کرده‌ایم علل تورم را کنترل کنیم.

از وضعیت کالاها و سفره مردم روزانه کسب اطلاع می‌کنم

رئیس‌جمهور ادامه داد: روزانه از وضعیت کالاها و سفره و معیشت مردم اطلاع کسب می‌کنم و نسبت به این موضع حساسیت دارم. تورم به کانال ۳۰ درصد رفته وکاهشی شده است و باید اقدامات دولت به کاهش تورم بیانجامد.

آیت الله رئیسی درباره اقدامات دولت برای فقرزدایی گفت: اقداماتی که انجام شده در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند بوده است مثلا آب، برق و گاز و سلامت برای این خانواده ها، رایگان باشد.   از سوی دیگر شاهد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش دستگاههای حمایتی هستیم. اخیرا جشنی گرفته شد که ۱۰ هزار مددجو به خاطر توانمندسازی از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از پوشش کمیته امداد خارج شده اند. از طرف دیگر برای اولین بار است که پشت نوبت کمیته امداد و بهزیستی نداریم و کسی آماده ورود به مجموعه نهادهای حمایتی نیست که خبر خوبی است. در وزارت رفاه سامانه‌ای فعال شده که به جای اینکه افراد نیازمند به نهادهای حمایتی مراجعه کنند، این دستگاهها به آنها مراجعه می‌کنند و تحت پوشش قرار می‌دهند.

دولت با وقوف به مشکلات اقتصادی برای کاهش آن تمام تلاشش را می‌کند

رئیس‌جمهور ادامه داد: برای بازنشستگان و کارمندان هم تلاش شده اقداماتی شود که بتوانند در وضعیت تورمی زندگی آنها با فشار کمتری ادامه یابد و تأثیراتی هم داشته است. دولت به مشکلات اقتصادی واقف است و تمام تلاشش کاهش آنهاست.

رئیسی گفت: عدالت شاید بعد از توحید امری باشد که تا این حد در دین ما مورد تأکید قرار نگرفته است. امیرالمومنین(ع) فرمودند مأموریت من اجرای عدالت است؛ اگر عدالت نباشد این جایگاه برای علی (ع) ارزشی ندارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما که خاک پای قنبر خادم امام علی(ع)  هستیم. برای اجرای عدالت باید تلاش کنیم؛ اولین بودجه ای که تقدیم شد، قرار بر توزیع آن براساس آمایش سرزمینی بود تا ببینیم کدام منطقه برخوردار و کدام منطقه محروم است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها در کشور در اختیار بخش‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، استفاده شود. امکانات تحصیلی برای مناطق محروم و تأمین آب روستاها و احداث جاده های روستایی اقدام شود. در ابتدای این دولت ۱۰ هزار روستا تنش آبی داشت امروز اعلام می کنم که این تنش آبی در ۵ هزار روستا برطرف شد. نسبت به برق و گازرسانی هم همینطور؛ تعداد روستاهایی که در زمینه فیبر نوری مورد توجه بوده‌اند، بیشتر از مناطق شهری است.

 بنای دولت ایجاد انضباط و مقابله با سوداگری است

رئیسی با بیان اینکه زنجیره تامین، تولید تا مصرف باید کنترل شود، گفت: نمی‌گویم که دولت این کنترل را اعمال کند بلکه اتحادیه‌ها، اصناف و اقشار و مردم می‌توانند حضور پیدا کنند و ایفای نقش کنند. در حوزه مسکن، نظام بخشی به بنگاه‌های معامله مسکن بسیار اهمیت داشت که در دولت سیزدهم و با همکاری خود بنگاه‌ها انجام شد. بنای دولت این است که ضمن ایجاد انضباط، با سوداگری و تخلف برخورد کند؛ البته بخشی به عهده دستگاه قضاست که آنها نیز کمک می‌کنند. 

دیگر خبرها

  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • یسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم