Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تظاهرات حامیان صدر در بغداد و هشت استان دیگر عراق، حامیان کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» نیز در نزدیکی منطقه سبز بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رسانه‌های عراق گزارش دادند که حامیان کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» با چندین اتوبوس از سمت جنوب منطقه سبز خود را به نزدیکی پل معلق رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «بغداد الیوم» از استقرار گسترده نیرو‌های امنیتی عراق در منطقه سبز به منظور ممانعت از ورود حامیان چارچوب هماهنگی به منطقه سبز خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها اتوبوس نیز حامیان چارچوب هماهنگی را در نزدیکی پل الحسین در مجاورت پل معلق پیاده کردند.

کانال «صابرین نیوز» نیز با انتشار تصاویری از حرکت اعضا و حامیان حزب الدعوة الاسلامیة و هوداران سید عمار الحکیم به سمت محل تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی در اطراف منطقه سبز و پل معلق خبر داد.

همچنین طرفداران چارچوب هماهنگی در دیگر نقاط عراق به ویژه بصره و موصل نیز به خیابان‌ها آمده‌اند.

کمیته موسوم به «سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق نزدیک به چارچوب هماهنگی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود تظاهرات مردمی «الشعب یحمی الدولة» (ملت حافظ کشور است) رأس ساعت ۱۷ (به وقت محلی) روز جمعه در کنار منطقه سبز بغداد برگزار خواهد شد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، سخنگوی کمیته سازماندهی تظاهرات چارچوب هماهنگی با اشاره به اینکه عراق متعلق به همه است، خواستار برگزاری فوری جلسات پارلمان شد.

کمیته تظاهرات هواداران چارچوب هماهنگی در بیانیه‌ای خواستار تسریع در روند تشکیل دولت خدمات محور ملی مطابق با قانون اساسی و احیای حیثیت کشور شد.

تظاهرات حامیان جریان صدر نیز در مقابل پارلمان عراق و دیگر نقاط این کشور از جمله الناصریه، بابل و بصره در حال برگزاری است.

کمیته موسوم به «سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق نزدیک به چارچوب هماهنگی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود تظاهرات مردمی «الشعب یحمی الدولة» (ملت حافظ کشور است) رأس ساعت ۱۷ (به وقت محلی) روز جمعه در کنار منطقه سبز بغداد برگزار خواهد شد.

امید‌ها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جریان صدر فتنه صدر مقتدی صدر بحران عراق چارچوب هماهنگی تظاهرات حامیان منطقه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شیاع السودانی» امروز در افتتاحیه پنجمین دور کنفرانس کار کشورهای عربی در بغداد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه غزه شد.

وی گفت: این کنفرانس در شرایط دشوار و استثنایی در سطح عربی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. به گونه‌ای که نیروهای اشغالگر به تجاوزات علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهند و با نقض قانون بین‌المللی، آداب و رسوم جنگ و قطعنامه‌های سازمان ملل، فلسطینیان را از غذا، دارو و سکونت امن محروم کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق همچنین جامعه جهانی را به ایفای نقش خود برای توقف این جنگ ظالمانه و عمل به مسوولیت انسانی و اخلاقی خود بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌الملی فراخواند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین