Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر قربانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون شهرستان های اراک، تفرش و دلیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان و خمین نیز اکنون در وضعیت نارنجی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: شهرستان‌های خنداب و محلات نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونا واقع نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی ادامه داد: هفته گذشته شهرستان‌های آشتیان، فراهان، ساوه و خمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های خنداب و محلات در وضعیت نارنجی کردنایی قرار داشتند.

وی عنوان کرد: آمار مبتلایان، میزان بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در یک هفته اخیر کاهش داشته، اما این روند، شکننده و ناپایدار است و با رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان وضعیت بیماری دوباره شیوع پیدا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان علاوه بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا نیز اقدام کنند تا از این پیک نیز عبور کنیم.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از استان قم در زمره نخستین استان هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • حذف قرمز پوشان در شب نفس‌گیر اراک
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن