Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:18:38 GMT

۷ هزار فرصت شغلی در صنایع گلستان راکد مانده است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۱۶۹

۷ هزار فرصت شغلی در صنایع گلستان راکد مانده است

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی گلستان وجود داشته که حدود ۲۰۰ واحد به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و عدم نقدینگی غیرفعال هستند در صورتی که با فعالیت آنها حدود سه هزار شغل برای گلستانی‌ها به وجود می‌آمد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: از بین دیگر صنایع فعال در حال حاضر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد آنها فعالیت مستمر دارند که اگر این صنایع با ظرفیت کامل فعال باشند، حدود چهار هزار شغل می‌توانستند، ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگدوینی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود صنایع نیمه فعال و غیرفعال را فعال کنیم، اضافه کرد: گلستان صنعت قوی و بزرگ ندارد تا بتواند اشتغال آفرینی زیادی داشته باشد.

وی کمبود زمین برای ایجاد صنایع جدید را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: غیر از شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک، کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی گلستان به یک مشکل اساسی تبدیل شده زیرا اگر تولیدکننده و یا سرمایه گذار جدید بخواهد وارد استان شود، نیازمند زمین است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی فعالیت چندانی نداشته در حالی اگر به این حوزه‌ها توجه می‌شد، می‌توانستیم شاهد تحولات زیادی در حوزه اشتغالزایی باشیم.

سنگدوینی افزود: در سفر هیات دولت ظرفیت‌های گلستان توسط نمایندگان به رئیس جمهور و وزرا معرفی شد، باید تلاش کرد تا با حمایت دولت، استاندار و مجموعه استانداری از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: فعال کردن تعاونی‌ها یکی از موضوعاتی بود که در جلسه هیات دولت مطرح شد، تعاونی‌ها می‌توانند با ایجاد شرایط مناسب و ارائه وام کم بهره توانمند شوند.

کد خبر 5557956

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مجلس شورای اسلامی محرم 1401 بوشهر عاشورا ویروس کرونا مراسم عزاداری سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه روز خبرنگار ماه محرم عکس استانها حسینیه مهر اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان